Fake Seiko SARB033!

Knetter fake

Als je hem meteen hebt weg gegooid zat je toch ook met lege handen? :roll_eyes:

soow wat een lelik ding. Super fake. sarbs worden idd gefakes maar zijn vaak makkelijk te spotten

Bizar eigenlijk dat zelfs dit soort betaalbare horloges nog nagemaakt worden door die Chinezen. Ik irriteer me mateloos aan al die fakes trouwens. Marktplaats staat er bol van (Rolex voor 100 euro, is echt nieuw). Ook al die Wish meuk die je overal tegenkomt tegenwoordig. Dat ze een horloge van 20K namaken kan ik nog snappen, maar een uurwerk van 100/200 euro?

Wat ik altijd doe in geval van twijfel is op een aantal zaken letten. Hoe scherp zijn de foto’s, hoe is het taalgebruik van de advertentie (zinnetjes zoals “die horloge is egt nieuw” is al een dead giveaway) en kun je bellen en thuis bezichtigen. Zodra men daar moeilijk over doet, wegblijven!

Als het eruit ziet als een eend, kwaakt als een eend en loopt als een eend, dan is het in alle waarschijnlijkheid ook gewoon … juist, een eend. Ofwel, bij twijfel, niet doen!

2 likes

Nou zou ik zelf ook niet elke random marktplaats bezoeker thuis laten bezichtigen maar goed :sweat_smile:

3 likes

Joh, Casio horloges van 10 euro worden al na gemaakt. Afhankelijk van het afzet gebied is op alles winst te maken.

1 like

Nee, daarom bel ik ook altijd eerst met mensen. Aan het taalgebruik, articulatie, etc. kun je al iets opmaken. Is nog steeds geen garantie, maar je filtert er wel veel mee uit. :wink:

Gaat het om een simpel klokje hoef je niet zo spastisch te doen. Gaat het om een duur ding, dan zou ik Marktplaats niet eens gebruiken, maar da’s een persoonlijke keuze. En als je dan al Marktplaats gebruikt, dan is kopen vanuit de achterbak voor bij een no-go.

Ook vaak neppe wish turtles (nemo en PADI), meestal zie je het goed op de foto’s maar soms moet je echt twee keer kijken, vooral als ze gemod zijn. Ook Wish skx, de 009, die heeft een sunburst blauwe wijzerplaat. Ik kan me van de turtles en skx’en voorstellen dat mensen die er niet zo mee bezig zijn er zomaar intuinen. Hoe slecht moet je eigenlijk niet zijn om je prul die je voor 30 euro kocht te verkopen voor 250 aan een enthousiaste horlogenoob die denkt dat hij echte koopt.

In geval van Rolex fakes weet echt ieder dat hij een goedkope kopie koopt, daar ben je niet bedot. In geval van deze Seiko’s of g shocks is het echt boerenbedrog. Mensen kopen dit in de verwachting een echte aan te schaffen.

Ze staan doorgaans op MP te koop voor een euro of 100. Ik zie ze gelukkig nu minder dan begin dit jaar.

Belgische tweedehands soms hogere prijzen. Er is ook een modder ( raar woord) actief die met wish replica’s en andere aftermarket onderdelen (zien er ook echt goedkoop uit) zijn mods als grotendeels echt slijt en overal 250 euro voor vraagt. Schaamte voorbij.

Je kruistocht begint toch z’n vruchten af te werpen! :+1:

Komt die niet uit NL? Uit Best of Boxtel. Die adverteert ook heel veel op marktplaats. Allemaal frankenwatches.

Dat is een ander. Dat zijn philipino specials inderdaad vol nep en aftermarket troep.

2 likes

Seiko SKX009 Duikhorloge – SKX Pepsi - Stalen Jubilee Band
€ 245,00

Hier alvast een Roger uit Arendonk en Best :face_with_raised_eyebrow::thinking:
Diegene waar ik het over had is deze:
Seiko SKX007 - Black dawn mod
€ 300,00

Kortrijk, hij heeft ook een website, heel misleidende onderdelenlijstjes bij zijn koopwaar.
1 like

Ja Roger is dezelfde als op Marktplaats.

Fake zoals reeds aangehaald maar dat zie je toch ook zelf wel als je de foto’s vergelijkt??

Het is troep. Maar er wordt dan tenminste wel een soort van eerlijk verteld wat er mee gebeurd is. Begrijp niet dat er mensen die het kopen voor die prijzen maar het word blijkbaar toch verkocht.