Hallo, ik ben nieuw op het forum en lees me suf. Bedankt voor alle info die hier achtergelaten wordt.
Via via kreeg ik dit aanbod voor een Seiko SARB033, maar ik vermoed dat het een namaak is? Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen, maar dit ziet er niet OK uit. Geen papieren of doos uiteraard. Kunnen jullie dit bevestigen? Dank je!
Om bij te leren: wat zijn de opvallendste fouten/verschillen ten opzichte van het origineel?
Bij zo iets is het een gevalletje “alles”. Kijk eens naar de borsteling/afwerking en vorm van de kast, het witte datum venster, de kwaliteit van de wijzerplaat en afwerking, de kroon, de nummers op de achterkant, geen solid endlinks, en dat uurwerk? Het lijkt niet eens op iets dat Seiko ooit gemaakt heeft.
Zeer waarschijnlijk via Wish of een andere goedkope troep webwinkel gekocht. Zelf ook ooit dit model gekocht voor 2 tientjes. Na ontvangst binnenshuis om de pols gedaan en erna direct de prullenbak in. Nepper dan nep. Te dik, draaien van kroon voelt “raar” en lage kwaliteit, afwerking bagger en de zeer voelbare rotor.
Hahahaha, nee heel weinig vertrouwen erin, maar durfde het gokje nog wel te wagen. Heb er ieder geval wat voor gekregen. Staatsloterij laat mij met lege handen EN teleurstelling achter. Nu was ik enkel teleurgesteld
Heb je deze toevallig gevonden op 2dehands.be? Er is al maanden een randdebiel fakes Sarbs aan het verkopen, ik heb 'm al 38 keer gerapporteerd maar 2dehands.be zegt “Que fake? Niks aan’t handje”.
Ze doen niks, hebben geen zin om er naar te kijken. Al leg je uit dat iets fake is zeggen ze ja wij zien het niet. Alleen als de verkoper wel eerlijk is, wat eigenlijk beter, dan verwijderen ze hem. En op alternatieve manieren laten blijken dat iets fake is mag ook niet.
Wijzers te kort. Wijzer te plat van vorm. Secondenwijzer zonder ruit-vormige achterkant. Bedrukking bij de zesde indice te groot en fout, Automatic font niet correct. Seiko logo te klein, fout geplaatst. Indices naar verhouding iets te kort of te wijd. Wit datumvenster. Foutief geplaatst en te klein.
Dan de kast: Schroefbodem zonder relevante informatie. Kast heeft geen gelaagde lugs met brush en polijst-delen. Holle end-links aan de band. Verkeerde lugvorm.
Uurwerk rotor foutief bedrukt. Uurwerk rotor zonder geneve-striping. Had ik al genoemd dat de zichtbodem als een lul op een drumstel slaat? Band ziet er uit alsof hij niet tapert. Band heeft verkeerde sluiting, zeker met die fold-over clasp. Seiko nogmaals in foutief font.
Dat dus.
Zelfs de suggestie dat dit uberhaupt een Seiko is, is aanstootgevend. Bagger. Direct de kliko in of de aanbieder aanmelden als verkoper van replica’s op MP.