Fakes

Naar aanleiding van het topic over de fake Casio op Marktplaats, is het een idee om een topic te openen omtrent fake horloges van merken waarvan je het niet snel zou verwachten?

Van Rolex, Breitling, cartier, JLC etc. verwachten we het en weten we het. Van Seiko, Poljot en bijv. Casio verwachten we het minder, maar ook hier zwerven fakes van rond.

Wie weet er nog andere merken waar je het niet van zou verwachten. Misschien tevens als tip voor anderen. Trappen we niet in de valkuil: “van dit merk worden toch geen fakes gemaakt, veel te goedkoop merk” of van gelijke strekking.

Ik ben benieuwd.

Niels

Ik vraag me af of een dergelijk topic zin heeft. Van elk merk worden wel fakes gemaakt.

Van Casio had ik het niet verwacht. Ben nu dus gewaarschuwd.

Daar zit wat in. Ik wist wel dat sommige G-Shock-modellen werden nagemaakt, maar verder heb ik me er nooit zo in verdiept.

Ik wacht nog steeds op de eerste nagemaakte Lolex :smiley:

swatch, en dat terwijl bijna iedereen wel een originele swatch kan betalen.

Paul G. Schreef:

Daar zit wat in. Ik wist wel dat sommige
G-Shock-modellen werden nagemaakt, maar verder heb
ik me er nooit zo in verdiept.

idd, een hele hoop G-shock look-a-likes. Loop maar eens op een kermis langs. Vroeger (?) had je van die draaischijven met horloges erop. Die werken dan met een soort LP stick van de schijf afgeduwd. Elk horloge was dan een punt. Voor 10 van die horloges kon je dan een knuffel ofzo halen. Ik nam zo een horloge gewoon mee :stuck_out_tongue:

Jur Schreef:

Ik wacht nog steeds op de eerste nagemaakte Lolex
:smiley:

Ik heb em gezien: de Lol3x!

Ik had op een site ook namaak Citizen pro-masters en skyhawks gezien. Geen hommages, maar replicas. En ook Seiko met die aparte kinetic wijzerplaten van Sportura en Premier.

Ik zie hier replica’s van Orient, maar gezien de prijzen lijken het me gewoon de normale prijzen van Orient???

Van Hamilton had ik het zelf niet verwacht. Wist niet dat ze zo populair waren. Waarschijnlijk voor de Amerikaanse markt?

Ik zou nog wel eens een replica van Hollandse makelarij willen zien: Van der Gang, Van der Klauw ofzo. Dat zou toch nog eens een eerbetoog zijn

Yep,
Hamiltons worden ook nagemaakt, van de X-Copter, de X-wing tot de Jazzmaster aan toe!

gr Ron

Wat mij verbaasde is de Oris Carlos Coste chrono. Die zie je regelmatig op MP.

Oris is (in ieder geval in NL) nou niet een erg bekend merk. De klok ziet er wel imposant uit, maar het heeft niet de naam van Rolex of Omega.

Oris is wel degelijk een merk ’ om na te maken’

gr Ron

Het is in Nederland niet “algemeen bekend”, als je een leek vraagt wat een Seiko is dan weet ie het wel, maar een Oris. Datzelfde had ik met Hamilton. Maar in horlogewereld zijn ze zeker geen onbekenden. Integendeel.

Ik gebruik fakes/hommages om voor een wat langere tijd eens te kijken hoe een model me bevalt.
Ik heb nu al enige tijd de Marina Militare van Jur om en hij bevalt zo goed, dat ik overweeg voor een echte Radiomir te gaan. Er zijn een paar “maar” puntjes. Ik mis de datum functie te veel, ik mis de automaat te veel, en de automaat Radiomir heeft zo een naar mijn mening “lelijk” loepje en mist de sandwich dial. Als ze dus een Radiomir automaat, met sandwich dial, zonder datumloepje uitbrengen, dan zou ik er graag voor gaan.

Oh ja, ik was even 't laatste “maar” puntje vergeten: $$$
:wink:

Ik heb ze gezien, maar ik had het niet verwacht. Net als niels2 niet, van die Seiko’s. Ik dacht dat alleen Rolex, Breitlings, Omega’s, etc werden nagemaakt. De paar hele grote bekende. Maar tegenwoordig zie je steeds meer andere merken bijkomen. Raakt de markt voor fakes verzadigd en zoeken ze nu andere merken die eerst links werden gelaten?
Binnenkort een Van der Klouw te koop?

De Tissot T-Touch fake heb ik nog niet gezien maar misschien is hij er al of komt nog;)

Hier staat er een tussen:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,150362,150362#msg-150362

marnix_moed Schreef:

Ik had op een site ook namaak Citizen pro-masters
en skyhawks gezien. Geen hommages, maar replicas.
En ook Seiko met die aparte kinetic wijzerplaten
van Sportura en Premier.

Ik zie hier replica’s van Orient, maar gezien de
prijzen lijken het me gewoon de normale prijzen
van Orient???

Van Hamilton had ik het zelf niet verwacht. Wist
niet dat ze zo populair waren. Waarschijnlijk voor
de Amerikaanse markt?

Ik zou nog wel eens een replica van Hollandse
makelarij willen zien: Van der Gang, Van der Klauw
ofzo. Dat zou toch nog eens een eerbetoog zijn

Een heleboel van die sites zijn scams. Ze hebben allemaal fotos van echte horloges. Doen alsof deze fake zijn. Ze nemen niet eens de moeite om te kijken wat een Orient echt kost. Wanneer je er één besteld is je geld weg en kan je heel lang op je fake horloge wachten.

http://www.marktplaats.nl/

Wat dacht je van een nep-alpha! Nee, geen pleonasme :wink: Ze doken ooit op op EBay.

Zelfs de stalen band van een Enicar wordt al via Hongkong aangeboden,
Ik liet er eentje komen, de reinste fake en dat voor 15 Euro.
Dus, wat is echt tegenwoordig.