O, dan helpt een glaasje nietš
Er schijnt een mogelijkheid te bestaan om het emaille weer te verhitten( spateltje in het vuur) en weer wat te laten vloeien. Of ken je het product: ā remailleā Ik weet niet of dat nog bestaatā¦
Matglas zou mogelijk uitkomst kunnen bieden in dezeā¦
Opnieuw het emaille laten vloeien - of uberhaubt hiermee werken - lijkt mij erg interessant. Echter vind ik de barsten bij dit horloge horen, mogelijk door betovergrootvader zelf veroorzaakt en hoort daardoor (naar mijn optiek) bij het āverhaalā van dit horloge.
Helemaal waar!
Als je het ubehaupt nog ergens kunt kopen⦠zou ik het op een horloge wijzerplaat niet gebruiken. Het is te dik om de fijne gebarsten lijntjes van een emaille wijzerplaat mooi te kunnen vullen. En - nog erger - na verloop van tijd verkleurt het spul, het wordt erg geel.
Edit: het lijkt nog wel te koop te zijn, maar meer bedoeld voor sanitair e:d.
Wat leuk te zien! Enjoy!
De tandjes des tijdsā¦
Prachtig!
Bedankt voor de waarschuwing!
Bedankt voor alle leuke reacties!
Wat een prachtig familie-, erfstuk.
Helemaal fijn als je dat kan servicen. Mooi eerbetoon en resultaat.
Mooi man, koester het maar . Ook een prachtig exemplaar trouwens
Hallo knutselaar, het is wel verstandig om de veerton te demonteren en schoon te maken ik heb daar nog wel gereedschap voor te koop. En de balans heb je g die gedemonteerd de dekstenen verwijderd?
Voor zover ik mij kan herinneren had de balans als enige een deksteen, deze had ik inderdaad gereinigd.
Als je zou willen mag je mij wel een PBātje sturen met wat info, ik heb daar mogelijk wel belang bij.
Gaaf reportage en resultaat
Groeten Iwan
Ik heb vandaag nog wat kenmerken op de foto gezet, mocht iemand mij meer kunnen vertellen over wat deze inhouden lees ik het graag.
Mooi verhaal
Leuk om zoān erfstuk te hebben!
De tekens in de kast zijn stempels voor zilver. Zowel Zwitsers als Duits. Zie meer hier:
De maker van het uurwerk is denk ik niet te achterhalen. Het model is erg standaard uit die tijd en zie zo geen hallmarks.
De wijzerplaat kun je reinigen met een gebitstablet. Daarmee worden de breukjes schoon en vallen minder op. Aan de andere kant, het zou mij niet storen omdat het onderdeel van de geschiedenis is.
Mooi hoor, zowel de geschiedenis van het horloge als het feit dat je het zelf gefixed hebt. Top.
Bedankt voor de info!
Idem dito, maar zeker een handige tip!