Er werd in een ander topic gevraagd om een familieportret.
Heb geprobeerd om ze zo goed mogelijk te fotograferen maar dat is een kunstje wat nog veel oefening vraagt.
Om te beginnen wat 300X modellen.
Rode wijzers hoort niet maar misstaat niet.
Zowel met groen/blauwe plaat als met zwarte plaat.
Let bij aanschaf vooral op of de binnenring wel bijpassend bij de wijzerplaat is.
Ik heb een uitvoering met zwarte plaat waar de binnenring groen/blauw is een bij een groen/blauwe is de binnenring zwart.
Deze uitvoeringen schijnen minder populair te zijn onder verzamelaar want de prijs blijft meestal wat lager hangen op Ebay.
Deze zijn veel populairder wat dan ook te merken is aan de prijzen.
Met de bruine is het allemaal begonnen voor mij,zo’n zelfde heb ik ooit nieuw gekocht maar is in de strijd gebleven.
Jaren later bij Ruud van Clockwise deze bruine weer terug kunnen kopen.
Deze UFO klopt niet veel van maar loopt wel goed,zal ooit wel een mooier exemplaar voor komen.
Dit model verdient zeker zoveel aandacht als een Bullhead of een 3000.
Heeft nogal wat weg van de Helmet(6139)
Lekker kleurig maar de beige uitvoering kent een probleem,als ze opgewonden wordt een weggelegd blijft die uren lopen maar tijdens dragen blijft het horloge onverwacht stil staan.
Stiekem weg vind ik dit momenteel de mooiste uitvoering van een 6138.
Op de een of andere manier vind ik deze europees aandoen.
Er schijnen 9 verschillende kasten gebruikt te zijn voor de 6138 serie en als je alles wilt verzamelen zijn er dacht ik 23 varianten.
Mocht deze informatie niet correct zijn of aangevuld kunnen worden lees ik het graag.
Ik ben ook nog op zoek naar info over ontwerpers van de Seiko serie.
Waren er individuele ontwerpers voor een model of werd en wordt er gewoon op een ontwerpafdeling anoniem een nieuw model uitgedacht.
Al met al een lang bericht geworden,hoop dat jullie het leuk vinden.
De zoektocht naar ontbrekende modellen gaat door.
met vriendelijke groet,
Aad