Fantome Zakhorloge

Onlangs dit zakhorloge gehaald en tot nu toe heel blij mee! Fantome zakhorloges ben ik zelf nog niet veel tegengekomen, dus vind hem wel een beetje speciaal :smile: . Zijn er nog meer mensen die ook zakhorloges verzamelen?

5 likes

A: graag een foto van het uurwerk
B: ik ben geen verzamelaar van zakhorloges, ik val er wel op
C: ik heb een zakhorloge met een heel mooi uurwerk van mijn opa geerfd
Zoek op dit forum maar even naar kaiserstunde
D: ik val op horloges met een zichtbaar handopwind uurwerk, enige tijd geleden een tourby flieger via een mede forumlid aangeschaft.

1 like

Waarom?

Als ik een horloge post, ben ik niet zozeer van plan het deksel op verzoek er af te draaien omdat iemand het uurwerk wil zien.

1 like

Om het type uurwerk in dit zakhorloge te kunnen bepalen wil ik (en vele anderen) het uurwerk wel even zien.

2 likes

Ik weet niet of TS er op zit te wachten dat jij (en vele anderen) het type uurwerk bepalen.

Volgens mij laat hij gewoon zijn nieuwe aanwinst zien en wellicht weet hij al wat voor uurwerk er in zit.

Leuk ding trouwens.

1 like

Misschien beter kunnen plaatsen in Show hier je zakhorloge , daar kan je wel een verzamelaar vinden.

1 like

Niet verzamelen; herstellen.


@bertb De Fantome is een gewone ankergang met incabloc. (Het is erop geschreven).

4 likes

Sorry, maar ik ga de deksel er niet vanafhalen. Er zit een simpel handopwindertje in, niks speciaals :wink:

1 like

Inderdaad! Thanks! :smiley:

1 like

Oei, ik wist niet dat er een zakhorloge topic was. Thanks voor de tip!

1 like

Leuk!