Farer 37MM HAND-WOUND

Een microbrand dat ik al een tijdje volg. Het Britse :uk: merk Farer.

Vandaag hebben ze 3 nieuwe handgewonden modellen gepresenteerd in 37mm. Alle een “ETA 7001 Top Grade” als uurwerk en een afwijkende kast vorm. Leuk ook hier te zien dat steeds meer merken naar een kleinere diameter gaan. Ik ben met name gecharmeerd van de GMT’s van Farer, maar zeker de Stanhope heeft wel wat, al is de prijs behoorlijk naar mijn mening.

Wat vinden we ervan?

STANHOPE

LANDSDELL

HUDSON

De eerste review van Worn & Wound:

http://wornandwound.com/review/farer-stanhope-exclusive-first-review/

9 likes

Sympathiek merk, beetje druk horloge

Ik vind het een sympathiek merk. Mooie ontwerpen en geen zoveelste kopie van bestaande horloges. Hoeveel horloges lijken immers niet sprekend op elkaar? Toch zal ik er vermoedelijk niet zo snel eentje kopen, maar ik weet niet hoezo.

Dit is de GMT waar ik wel interesse in heb … Nu wil het dat ik er achter ben gekomen dat je een bezoek kan brengen aan Farer’s studio in Londen. Nu is het mooie dat ons kantoor daar niet ver vandaan is en ik gemiddeld daar 2x in de maand kom … Misschien toch maar eens passen. Kan ik gelijk deze nieuwe serie in het echt zien …

5 likes

Dat wordt kopen.

1 like

Qua maat is ie gelijk aan de Carter GMT die we gehad hebben, denk echter dat deze dial meer groenig uitpakt dan blauw

1 like

Eerst passen, daarna zien we wel verder. Nadeel is dat ze wel hard afschrijven weet ik uit ervaring :roll_eyes:

Yep! En dat beviel best!

2 likes

De Hudson ziet er heel erg mooi uit :ok_hand:
Wel een pittig prijsje moet ik zeggen…maar ken de kwaliteit en afwerking niet

Mooi maar ben ook wat verbaasd over de prijs! :grimacing:

Ze hebben idd een mooie GMT. Mooi merk. Al een tijdje op mijn radar, net als 54 andere merken :wink:

4 likes

Lume shots:

5 likes

Ik vind ze erg mooi. Aan de prijs, maar erg mooi.:ok_hand::sunglasses: