Niet om te zeuren, maar ik het lijkt me persoonlijk geen prettig idee om een mechanische chronograaf anders dan een Valjoux 7750 te kopen bij een microbrand. Wat moet je na 5 a 7 jaar met service? Zou het merk dan nog bestaan? Die ETA 2494-2 zal het probleem niet zijn, maar losse chrono module daar waagt niet elke horlogemaker zich aan.
Heb even gegoogled: die is schijnbaar zo ontworpen dat alleen ETA 'm kan onderhouden. Als horlogemaker stuur je een chrono module op naar ETA en hij/zij krijgt dan een onderhouden exemplaar terug gestuurd (misschien een horlogemaker die dit kan bevestigen?).
In die zin ben je dan niet afhankelijk van het micro merk. Wél van ETA. Nog steeds niet optimaal dus, maar gezien de geringere afmetingen van de 2894 t.o.v. de 7750 is het (i.m.o.) wel de overweging waard: na een tijdje de Seiko Lord Marvel gedragen te hebben, voelt mijn ML Pontos chrono alsof ik de halve inventaris van de lokale metaalhandel met me meedraag .
Prachtig horloge die Farer Cobb! Hij is wel wat prijzig en dat weerhoudt me jammer genoeg om het te kopen … In die 2K categorie is er veel moois te krijgen, ook van merken die wat meer reputatie hebben opgebouwd … Aan de andere kant, soms denk ik dat ik me meer moet laten leiden door het gevoel dan het economische …
Ik kom vaak in London, misschien gewoon eens passen.
Ik ben geen expert, maar volgens mij wel. De indruk die ik krijg als ik het internet afstruin, is dat de 2894 chronograaf module door ETA echt ontworpen is om enkel door hun onderhouden te worden. Bij de andere uurwerken is dat schijnbaar niet het geval (nogmaals, zou mooi zijn als een horlogemaker dit kan bevestigen).
De prijs is een vaak gemelde kritiek. Persoonlijk denk ik dat het mee valt; ontwerpen zijn heel doordacht (kleurencombinaties, toegepaste uurwerken, uitvoeringen, specs en features) en bovendien is de afwerking dik op orde. Aan erfgoed ontbreekt het. Maar als je daar graag voor betaalt, dan zijn er genoeg andere merken die dat wél bieden.
Ja, goed te doen. Kwaliteit is wel goed voor die prijs. Ik had ze binnen een weekje in huis. Er komt nog wel Zweedse BTW overheen, maar als je de actiecode “welcomeback” gebruikt hef je die weer op.
Was nog niet bekend met dit merk en moet zeggen dat ik het normaal gesproken niet zo op microbrands heb.
Ik vind de modellen echter vrij origineel en 5 jaar garantie op het uurwerk heb ik met mijn Omega niet eens
Inderdaad wel wat aan de prijs. Met 30% korting zou ik er wellicht eentje kopen
Toch nog een keer glurend naar deze, strandde ik op het omega forum op dit draadje: https://omegaforums.net/threads/new-farer-chronograph-looks-amazing.82054/#post-1053059
Zelfde zorgen over de modulaire chronograaf unit. Dat stukje over het vervangen van de module in plaats van repareren verbaast me wel. Gewoon uit nieuwsgierigheid: kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit gebeurd? Kan het zo complex zijn om te repareren, dat het goedkoper is om de hele chronograaf module te vervangen? Heeft iemand een idee wat je betaald als je zoiets moet laten opsturen naar Zwitserland?
Ik volg Farer op instagram, en ik heb vrijwel elke dag weer een foto van een horloge in mijn tijdlijn waarvan ik denk “wow, zal ik toch eens?”. Ik vind ze een hele mooie stijl hebben. De bewerkte zijkant is alleen minder mijn smaak.
Ze gaan wel heel hard bij Farer. Net een handwinder chrono uitgebracht en nu al weer een worldtimer, zoals gebruikelijk weer 3 verschillende varianten. 39 mm, een ETA 2893-1 ‘top grade’ movement en helemaal van jou voor 1450 pietermannen.