Farer only

Best aardig toch?

5 likes

Zeker. Ik blijf 'm echter te dik vinden. Volgens mij dezelfde kastvorm als de Cobb III en die ging er bij mij uiteindelijk uit omdat die echt fors draagt.

13.5 mm is niet bepaald slank. Zou voor mij te dik zijn bij een overhemd met lange mouwen

Dat, en alhoewel bijv. een Speedmaster 13.2mm dik is, draagt die echt een stuk slanker.

11 likes

9 likes

Ik was even aan het kijken naar een gebruikte Farer Lander Midnight. Waar ik verwachtte dat je toch maximaal 50% van de listprice betaalt, want micromerk, staan ze te koop voor bedragen rond de $ 1,000. Dat is weinig minder dan de list price, dat had ik niet verwacht.

Dat is denk ik ook wel errug optimistisch. Of negatief. Dat ligt er een beetje of je wilt kopen of verkopen.

Wat ik zie aan gebruikt Farer aanbod zijn ze toch nog aardig aan de prijs. Lijkt erop alsof het met Farer dus wel meevalt allemaal met de afschrijving. Er zijn micromerken die het slechter doen lijkt het.

Tussen vragen en krijgen zit veel, potentieel. Maar op de helft hopen is naïef

Dan valt het wat mij betreft heel erg mee met de afschrijving op een Farer. Dan kan ik 'm wat dat betreft ook prima nieuw kopen. Door berichten over ‘micromerken die afschrijvingskanonnen zijn’ e.d. had ik het veel erger verwacht.

1 like

Tja, ik zou alsnog geen Farer kopen vanwege het waardebehoud. De Cobb III onlangs na veel gezeul en gesjouw verkocht waarbij de eerste koper en ik toch in totaal 25% hebben mogen afschrijven. Geen gek percentage maar het geleur en gezeur op de verschillende platformen stond me meer tegen.

9 likes

Bijna niets behoudt waarde. Hoogstens het cijfer dat op zich al halveert in waarde om de pakweg 8 jaar.

Euh. Ja. Dat zijn wel vrij extreme verwachtingen. :joy:

De mijne mag vrolijk blijven. :v:

10 likes

12 likes

En horloges al helemaal niet. Maar zoals gezegd, het viel me tegen hoeveel moeite ik moest doen om van m’n vorige Farer af te komen zonder groot verlies.

Gelijk heb je!

1 like

Nieuwe dress watch van Farer, de Lissom collectie: Farer EU | Lissom Collection | Slimline Hand-wound Dress Watches – Farer EUR

2 likes

Vooropgesteld, ik vind het wederom een leuke release en dat bloemetjespatroon is best grappig. Ik had niet door dat er daar maar 5 van beschikbaar waren.

Maar dit uurwerkje is wel écht mini in die kast. Had dan een closed caseback gedaan maar dit vind ik geen gezicht:

1 like

Crosspost van de middagwissel

9 likes

13 likes