Farer only

Volgens mij zwerven er al een aantal Farers op het forum rond, dus waarom geen eigen topic? Retorische vraag! :wink: :grin:

Ik ben benieuwd welke modellen er al in de handen van HF’ers zijn beland en wat de positieve & negatieve ervaringen zijn.

De aftrap:




Inmiddels alweer ruim 2 jaar in bezit en nog steeds erg blij mee! :star_struck:

29 likes

Heb deze gehad, vrolijke dingen zijn het
30e892fa5c5fddc4f553a63e2eceb5c60f1671f9_1_510x499

7 likes

Heb de lander chronograph

Plus: mooie kast, dial, retro 2 subdials, rotor, Goede maat 39mm

Min: Chronowijzer reset net niet altijd 100% op de 12 uur, net niet irritant genoeg om m terug te sturen.

Het uurwerk zit in chrono’s die bijna de helft goedkoper zijn, maar die vond ik ook een stuk minder mooi.

Ik zal binnenkort eens een fotootje maken.

1 like

Ik heb een Ainsdale, hun Quartz ratrappante, en zal nog wel eens foto’s tonen. Farer’s kleurgebruik en kastvormen spreken me zo aan dat er zeker nog plaats is voor een bijkomend horloge. Ik vraag me echter af wat de Brexit gaat doen met hun prijzen.

1 like

Mooi merk, zit er vaak naar te kijken :facepunch::crazy_face:

1 like

Mijn eerste Farer kocht ik hier op het forum van Rik @GMTplus1 alweer een paar jaar terug. Dolblij was ik ermee. Had er nog nooit van gehoord… :slightly_smiling_face:

Op een gegeven moment toch weg gedaan en fors spijt gekregen… en dan nu recentelijk deze bij Farer gekocht.

Ik vind het een absolute beauty…:ok_hand:

En deze gaat zeker wel hier blijven…

:sleeping::slightly_smiling_face:

19 likes

Mooie de nieuwe modellen;

7 likes
1 like

Heb er 1 besteld :grinning:

2 likes

Ik vind ze ook mooi, maar wel behoorlijk aan de prijs. Zijn ze deze prijs ook waard wat jullie betreft? In die categorie kun je gerenomeerde merken krijgen natuurlijk, zoals Hamilton, Certina, CW, etc.

Ik vind ze qua design uniek en zit gewoon selita uurwerk in.
Met 3 banden, lijkt me een prijs van 965 euri redelijk :wink:

1 like

Een tweede Farer of zelfs gewoon de stalen band voor mijn Ainsdale wil ik alleen overwegen als Farer hun webshop aanpassen en geen UK BTW aanrekenen voor Europeanen. Twee maal BTW betalen, plus invoerrechten, zie ik echt niet zitten.

Goed dat je dit noemt, nooit aan gedacht :wink: Heb ze maar gevraagd of ze de waarde op het pakket laag kunnen houden … wat een drama de brexit :wink:

Heb net Farer gemaild hoe het zit met VAT/BTW. Een snelle search zegt dat als zij naar EU leveren, ze geen VAT hoeven te rekenen, en dan scheelt het bijna niets. VAT is 20% en BtW 21% dus…

1 like

Ik heb er een gehad, ook uit de eerste serie. Ik heb er af en toe nog steeds een beetje spijt van dat ik hem weg gedaan heb :frowning:

1 like

Zonde inderdaad. Wel weer van plan er één terug te kopen?

1 like

Ik vind het gewoon leuk ding. Hele mooie kleur plaat, de kast vorm is een van de mooiste/best passende die ik heb gezien. En ik hou van GMTs.
Dus wie weet :slight_smile: wil je die van jou kwijt of zo? :joy:

1 like

Nope. :grin:

De Lander past me prima, heb sindsdien ook nog geen behoefte gehad er andere horloges bij te kopen.

Jammer :slight_smile:

Ik heb die van mij destijds via dit forum verkocht; de nieuwe eigenaar heeft dat toen geprobeerd om ook te doen, via een schappelijke prijs volgens mij zelfs, maar kon toen geen kopers vinden. En dat horloge is toen naar het buitenland gegaan volgens mij. Heel jammer.

1 like

:roll_eyes:

1 like