We zullen het hier allemaal kennen, je struint wat langs winkels, en over het internet en kijkt eens rond op HF voor inspiratie en ineens zie je 'm. Al moet ik nu eerlijk bekennen dat ik nu niet meer weet waar ik hem het eerst zag… maar je oog valt soms op een horloge dat 't gewoon is voor je. Dat had ik bij mijn (helaas) overleden CW C60 sapphire blue en nu heb ik het weer, wat een fijn gevoel is dat, alsof je een speld in een hooiberg vind. Zoals in een eerder topic aangegeven ben ik weg van de niet standaard opties, en dat is deze zeker niet. Kende het merk niet eens, maar dat ligt vast aan mijn gebrekkige kennis. Hij tikt voor mij alle boxen aan voor mijn ‘grote’ aankoop; Swiss made, Automatic, Apart, Opgelegde cijfers (iedere gek z’n gebrek). Zo gezegd, ik ken het merk niet, dat is ‘t enige wat me nu nog tegenhoud om deze bovenaan m’n shortlist te zetten als NA. Lijkt me een Micro brand, is er iemand bekend mee, en zo ja, is het kwalitatief goed? En als je hem besteld, komt er dan nog invoerbelasting oid bij, just to be sure. Alvast bedankt en hopelijk ziet iemand deze ook voor het eerst en krijgt diegene hetzelfde gevoel als ik er van kreeg. En anders bij een ander horloge, of al gehad, dat maakt de hobby zo leuk. Hopelijk binnenkort om de pols en een NA schrijven hier met de gebruikelijke zelf geschoten plaatjes. Ps leuke bijkomstigheid is dat je bij Farer een gravure erbij krijgt, wil het toeval dat mijn alltime favoriete lied; The times they are a changin’ van Bob Dylan is, dus ja dan is het niet zo moeilijk
het is een leuk ding hoor
Merk is niet te gek duur, kleurrijk en niet al te main stream. Kwaliteit is prima en er kwamen geen extra kosten bij destijds
Gebruik de zoekfunctie eens, en je ziet een veelvoud aan ervaringen
Gaaf horloge lekker bestellen, zei hij toen het over andermans geld ging
Ja, dat is het zeker.
Ik heb al een paar horloges van het merk gehad. Heb er nu nog steeds een. Ik ben wel fan.
En hierbij het Farer topic
Die groene is top.
Ja natuurlijk zijn we daar bekend mee, joh. Farer is in enthousiasten-kringen een redelijk goed gewaardeerd merk. Onafhankelijk, Brits, what’s not to like?
Dit was m’n tweede. Die heeft het nest ook alweer verlaten, maar het was een erg fijne GMT met heel erg toffe kleuren. Helaas merk ik dat kekke kleurtjes vroeg of laat altijd gimmicky voelen bij me. Maar bouwkwaliteit en afwerking was verder echt top, verzending uit Engeland ook dikke prima.
Dit was m’n eerste. Ook het nest verlaten omdat ik 'm te groot vond dragen. Ik had op een gegeven moment een verkleinings-manie (waar ik nog steeds blij mee ben), en deed 'm dus de deur uit. Maar evengoed: Uitstekende bouwkwaliteit, mooi afgewerkt, leuke ontwerpen met leuke speelse details.
Niet doen. Gewoon niet doen. Farers schrijven best af, maar op het moment dat je er van die corny shit in gaat graveren is de restwaarde nul. En laat dit type horloges nou net het soort zijn waarvan het waarschijnlijk is dat je na een paar jaar denkt “hee, moet dat nou nog?”, dus restwaarde is hier niet helemaal irrelevant.
Deze inderdaad of de donkerblauwe
Kwalitatief zeer goed. Gravure niet doen.