Farer only

De mooiste vind ik :wink:

9 likes

Yep, bij far(er) de mooiste!

1 like

Mooie ding hoor pohhh

6 likes

Goedemorgen en fijne zaterdag

5 likes

6 likes

10 likes

Aardig wat Farer Landers hier op het forum - echt een prachtig horloge. Deze inmiddels al sinds de originele release op het oog maar nooit de stap gewaagd.

De kleuren zijn echt uniek. Ik moet zeggen dat ik hem er met name binnen (als de kleur wat donkerder is) ontzettend mooi uit vind zien. De foto’s die buiten in vol zonlicht op internet te vinden zijn zien er soms wat flashy uit. Maar misschien zijn de foto’s wat misleidend?

Hoe bevalt dit horloge in het echt? Is het aan te bevelen & is de kleur enigszins te combineren?

@Zengineer @Fate_Amenable_To_Change

3 likes

Ik kan daar kort over zijn: Ik heb 'm niet meer.

Mooi horloge, verder, maar 39mm was me te groot voor dit concept. Wellicht dat de 36mm me beter was bevallen. Kortom: Ik heb geen Farer meer. En ook geen Baltic. En binnenkort geen Serica, want die ligt ook op het hakblok.

Ik merk ook dat bepaalde kleuren niet beklijven omdat ik ze toch minder draag, maar deze aqua was wel heel mooi. Niet per se moeilijker te combineren, maar eerder dat ik er voor in de stemming moet zijn.

1 like

De Lander bevalt me al zeven jaar erg goed, voor mij is het een blijvertje. Klassieke vormgeving in combinatie met unieke kleuren combinaties, ik ben er groot fan van.

Ik weet niet wat je precies als flashy beschouwt, maar in het felle zonlicht valt het contrast tussen de kleuren meer op. Dat is onderdeel van het concept volgens mij, maar ik zou het niet flashy willen noemen. Dan denk ik meer aan een glimmende 46mm Breitling of Submariner met hoogglans bezel. Zo’n blikvanger is dit zeer zeker niet. De wijzerplaat is wel mooier bij indirect, diffuus licht, dan zie je de verschillende blauwgroene kleurschakeringen vanuit verschillende perspectieven beter.

1 like

Met flashy bedoelde ik dat de kleur nogal helder lijkt in direct zonlicht. Een beetje zoals een Milgaus misschien. Maar inderdaad, het is geen 46mm Breitling. Goed om te horen dat die na zo’n lange tijd nog altijd goed bevalt.

In wat voor soort gelegenheden / situaties draag je deze? En met wat voor soort banden combineer je hem zoal?

1 like

Als je het niet erg vindt spring ik hier ook heel even in…
Afhankelijk van het bandje/bracelet is deze bij heel veel gelegenheden te dragen. Waarbij ik heb om de bracelet wat ingetogener vind. De kleur veranderd mooi van helder groen/aqua tot donkerder blauw. Enkele sfeerfoto’s:

En ondanks dat het een caller GMT is, is het natuurlijk ook handig tijdens het reizen.

10 likes

Helemaal mee eens. :slightly_smiling_face:

Met andere banden kun je 'm ook naar mijn mening gemakkelijk op de situatie aanpassen. Al zal het nooit zo formeel worden als een conventioneel gekleed horloge met een meer monochrome kleurstelling. Maar nogmaals, dat is over het algemeen het concept van een Farer.

2 likes

goedemorgen

11 likes

7 likes

Nieuw bandje…geslaagd als je het mij vraagt :smile:

11 likes

Wat een plaatje! Hij moet er toch een keer komen - in 36mm

1 like

9 likes

7 likes

9 likes