Faux vintage: hoe het wel moet

(Uiteraard geen banden met het merk)

Ik kwam dit nieuwe model van Undone net tegen op Instagram en ik moet zeggen dat ik het een erg charmant bekkie vind. Heeft iemand er al een onderweg of toevallig een goede review gezien?
https://www.undone.com/en/watch/builder/urban-tropical/209-438-440-194-197-443-448

2 likes

Even juiste categorie selecteren :wink:

3 likes

:point_up:
Hij reageert in een verkooptopic! :wink:
Edit: nu niet meer dus.

Ontopic: ik vind hem wel gaaf. Nette prijs ook. :+1:

1 like

Woepsie. Ik zit op mijn telefoon. Ik heb het gecorrigeerd :smiley:

2 likes

Eens! Alleen de hoogte schrikt mij best af. Mijn andere twee horloges (niet faux vintage :wink: ) zijn respectievelijk 11mm en 7mm hoog.

1 like

Ziet er zeker geinig uit, design your own quartz Speedy :smile:

image

3 likes

Beetje naast de topic, maar ik vind het heel tof dat ze op de website een bewegende secondewijzer over de foto gelegd hebben. Dat is een klein visueel detail dat meteen leven in het product steekt.
Ik spreek misschien een beetje vanuit mijn day job context van web developer, maar dit zijn het soort details dat een gevoel van afwerking en betrokkenheid uitstralen van de fabrikant/verkoper.

3 likes

Tikt deze niet? Seiko Instruments Inc. VK64 Mechanical-Quartz Hybrid Flyback Chronograph.

Hahaha :smiley:

Ik snap het wel maar als alles met twee subdials en een tachymeter een Speedy heet…

Wat ik gaaf vind is dat men de tropical look er niet goedkoop heeft doen uitzien, althans niet op de renders, vandaar dat ik benieuwd was naar een review. Ik zal eens rondgoogelen maar ze zijn, geloof ik, net nieuw.

Correct, zeker geen 36k bph.

Héél cool als beater dit!

Ik heb ‘m als volgt samengesteld:

1 like

Zeker geslaagd. Zelf zie ik de metalen tachy wel zitten.

leuk ding en hoe zit het nu met de wijzer die mooi zonder tikken rond gaat?

1 like

Meca-Quartz calibertje

Ik vind het not done. En een beetje geldverspilling. Ik bedoel, geef je SKX007 een weekje mee aan @Fate_Amenable_To_Change en hij ziet er ook zo uit. :joy:

2 likes

Ik heb er een gehad. Zeer leuke horloges.
Alleen de secondenwijzer van de chronograaf loopt als in een mechanisch horloge. Dit omdat het chrono gedeelte mechanisch is.
De gewone kleine secondenwijzer is quartz en loopt ook zo.:slightly_smiling_face:

2 likes

Is toch geen chrono jonguh.

Het gaat om het principe natuurlijk. Maak je er een Speedy van. Mij best. :persevere:

Mooi ding, maar ik knap af op het ontbreken van een merknaam/logo (op de gebruikelijke plaats althans)

Je kunt er zelf iets op laten zetten bij het bestellen.

1 like