Favoriete merk en horloge van voor 1850

Wat jij nu schrijft ben ik niet helemaal mee eens. Maar is een eigen topic waardig als deze niet al bestaat.

:joy::joy::joy:

Oepsie, mijn excuses. :wink::see_no_evil::joy:

1 like

Baume & Mercier: 1830
Cartier: 1847
(bijna) Davosa 1861
(bijna) Eterna 1856
Girard Perregaux 1791
(bijna) Guinand 1865
Moser & Cie 1828 (1e oprichting daarna weer in 2002)
Jaeger LeCoultre 1833
Jaquet Droz 1738
Longines 1832
Tissot 1853
Ulysse Nardin 1846

Bron: Armband uhren catalog 2018/2019

3 likes

“In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst” :wink: Geldt wat mij betreft overigens voor ieder merk.

2 likes

Daar zeg ik ook niks over, al blijft mn pro diver toch een van mn favorieten, maar het is wel een merk dat bijna een eeuw ouder is dan bijvoorbeeld een Rolex. Vind ervan wat je wil, maar mijns inziens dat is toch al heel wat. Er zijn er niet veel die dat kunnen zeggen.

Misschien is het huidige invicta niet jouw ding (dat van mij ook niet hoor, daar niet van), maar je kan niet ontkennen dat ze een ontzettend rijke historie hebben en dat is waar dit topic om gaat toch? Moet er wel bij zeggen dat mijn opmerking meer een grapje was omdat kasper dit topic startte, maar invicta hoort hoe dan ook in dit lijstje

1 like

Natuurlijk! Maar eigenlijk is dit voor bijna ieder merk. Wanneer we het hebben over die eerste horloges, dan gaat het natuurlijk over zakhorloges. Maar wie heeft het nu nog over dat zakhorloge van Omega, of van ieder andere horlogemerk. Ze zijn niet zo geliefd als polshorloges.

Bovet en Ulysse Nardin nog niet genoemd?!

1 like

Nee dacht het niet

Favre Leuba, 2e horloge dat ik zelf nieuw kocht (1e was een SMP Bond). Ik heb m nog, een gelimiteerde editie van de Harpoon, een model uit 1957.

Het is een stokoud merk, de laatste jaren amper actief. In de jaren '90 sponsor van Jos Verstappen en horologisch waren ze een van de eersten met een dubbele veerton, 36.000 bph en o.a. een drukmeter (dieptemeter) in het glas.

1737… na BP het oudste horlogemerk dat nog altijd bestaat.

1 like

Kun je een foto met ons delen? Ben heel erg benieuwd! :slight_smile:

Ehm, nee, ik zit nu 9 dgn in het buitenland. Als ik terug ben zal ik n foto maken!

1 like

Super! :slight_smile:

Een linker en een rechter oog toch :yum:

1 like

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik heb er nog een paar gevonden.
Arnold & son 1764 (zeer bijzondere exemplaren)
Cartier 1847

Wat wil je nu @Chillekasper? Merken van minimaal 150 jaar oud, horloges van minimaal 150 jaar oud of willekeurige horloges uit de geschiedenis van een horloge van minimaal 150 jaar oud?

En moeten de bedrijven ook daadwerkelijk 150 jaar bestaan? Want sommige merken zijn de laatste tijd ineens weer herstart, zoals Fromateel en hebben eigenlijk niets met hun oorsprong te maken. Of bijvoorbeeld Breitling, wat volgens mij eigenlijk gewoon siccura is die het merk en fabrieken heeft opgekocht.

Mag het ook een merk zijn, wat minimaal 150 jaar geleden bestond, misschien de quartzcrisis niet heeft overleed, maar wel mooie horloges heeft voort gebracht?

Kortom, vragen, vragen, vragen :slight_smile:

1 like