Favoriete merk en horloge van voor 1850

Er zijn heel veel merken die een hele rijke geschiedenis hebben, denk maar aan Vacheron Constantin die in 1755 is opgericht, Blancpain in 1735 en zo zijn er heel wat andere merken. Nu kent iedereen wel bekende merken die na 1900 zijn ontstaan, maar nu eens een topic over die bekende en misschien ook wel onbekende merken met een lange geschiedenis. Wat is jullie favoriete merk van horlogemerken die voor 1850 zijn ontstaan en wat is jullie favoriete horloge van dat merk? Laten we het houden op merken die 150 jaar of ouder zijn. Ik hoop dat we een aantal oude pareltjes te zien krijgen. :slight_smile:

2 likes

Ik zal gelijk aftrappen. Mij spreekt Blancpain heel erg aan, ik heb mijn zinnen gezet om ooit eens een Fifty Phatoms aan te schaffen!

5 likes

Vasjeronn constantaaaaaaaaaiiinn
Met die naam alleen al wint dat merk alle fictieve wedstrijden. :ok_hand:
Klaar.
Topic kan dicht

5 likes

Na, die Blancpain spreekt mij tot nu toe meer aan dan hetgeen ik van Vacheron heb gezien.

Waar kunnen wij dat jaar van kennen? Het resultaat van de inspanningen van Thorbecke? De geboorte van kindeke @HorlogeOpa? Wellicht, maar waar ik natuurlijk op doel is de oprichting van…

:drum: :drum: :drum:

… Omega!

8 likes

Ook Omega bestaat een eeuwigheid!:laughing: Maar wat is in jouw ogen hun meest iconische horloge? Man on the Moon watch?

1 like

Laat je vrouw het niet horen :wink:

1 like

En morgen weer op een ander horloge :stuck_out_tongue_winking_eye: impulsief

2 likes

Ik heb laatst voor de eerste keer een aantal filmpjes van Archie Luxury bekeken. Ik word nu 's nachts wel eens bezweet wakker, terwijl ik MAN ON THE f-woord MOON! roep, dus ik denk dat dat 'm inderdaad is.

@Jasper, ik neem mijn slapeloze nachten jou kwalijk.

2 likes

Haha nee heb twee horloges op het oog. 1 deze Blancpain, als tweede een Ketelaar. Natuuurlijk mag je het impulsief noemen dat ik twee horloges op het oog heb.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hey Stefan! :slight_smile:

Van Blancpain is alleen de naam nog uit die tijd

3 likes

Waarom 1850 op die manier zijn het er niet zoveel,… althans ik kom maar tot een beperkt lijstje excl. Blancpain:

Patek
Breguet
Favre L
Gallet
Waltham

Welke heb je nog meer gevonden?

@Chillekasper die een topic start, het kan maar 1 merk zijn toch? :joy:

Invicta, uit 1837 :sunglasses:

1 like

Net wet Omega al genoemd, maar ook Invicta is van 1837. Maar weet zeker dat het er meer zijn. Maar waarom van voor 1850. Dat voorkomt dat telkens dezelfde namen worden genoemd. Nu kunnen eens gekeken worden naar merken die op dit forum niet zoveel besproken worden zoals Blancpain of VC (en natuurlijk die andere merken die je opnoemde.

Overigens Longines is ook uit de jaren 30 van 1800 eeuw meen ik.

2 likes

Klopt, zo zie je maar weer dat ik enkele merken ben vergeten. @BasMaartenRoderick Invicta ook, dat had ik niet gedacht!

Zal je topic volgen en benieuwd naar alle pareltjes. :+1:

Heb ook topic aangepast. Horloges die minimaal 150 jaar of ouder zijn. Dat is iets ruimer omdat Tissot uit 1852 komt of vergis ik mij?

Bijna, uit 1853 :+1:

1 like

Dat is toch wel een leuk feitje voor Tissot liefhebbers. Het is ook een merk met een geschiedenis. Komt eigenlijk ook te weinig aan bod (mijn mening hoor).

Online vond ik: JeanRichard ontstaan is in 1681 als oudste nog bestaande horlogemaker. Dat is ongelofelijk.

http://www.jeanrichard.com/

1 like

Gewoon veel vis en groenten eten dat schijnt het geheim te zijn…

De meeste merken hebben niks meer van doen met hun verleden, is veelal gewoon marketing prietpraat. Invicta is daar wel een mooi voorbeeld van een mooie vintage geschiedenis en nu :scream:.

Tissot en Longines waren ooit pioniers in de horloge industrie nu gewoon generieke merken in de Swatch group portfolio.

1 like