Favorite horlogemerk

Omdat ze mijn eerste liefde was.

1 like

Dan blijft er maar 1 merk over toch?

Tuurlijk bestaat dat ding niet, een echte flieger hoeft niet waterdicht te zijn, als een flieger in t water kwam was t waterdichtheid van t horloge van t allerminste belang.
100m waterdicht is voor de marine😉

Ontopic: het merk voor een flieger is toch wel een van de originele horlogehuizen die ook de echte gemaakt hebben.

Omega als je bedoeld aan welk merk denk je bij t woord horloge

Rolex en Nomos

Grt.

Omega en Longines, de kwaliteit van de jaren 60 :heart_eyes::heart_eyes:

Wanneer ik een blik op mijn huidige en voormalige collectie werp, komt duidelijk naar voren dat ik relatief vaak voor Omega kies. Maar rationeel gezien probeer ik juist niet merkvast te zijn en juist los daarvan te kiezen wat ik mooi vind.

Flik Flak without a doubt.
En Breitling stevig op nummer twee.

Maar natuurlijk wel… The Battle of Britain werd bijvoorbeeld voor een goed deel boven het kanaal bevochten, en ja, als je dan in je Spitfire of Messerschmidt neergeschoten werd, en terug moest zwemmen naar Calais of Dover, ja, dan was een waterdicht klokkie hardstikke handig.

Dit in het kader van je weet maar nooit en yolo. De kans dat ik ga vliegen met een Flieger is kleiner dan dat ik in water of nattigheid beland. :slight_smile:

En trouwens, bij het woord horloge denk ik aan geen enkel merk, grappig genoeg. Ik probeer het van harte, het lukt gewoon niet.

1 like

Even op het plaatje klikken :smile: Maar het zal geen verassing zijn dat #25 ook een Seiko is!

Poor men’s grails

1 like

Tja komt toch meestal weer bij hetzelfde merk uit… :innocent:

Niet dat andere merken geen mooie klokjes maken, maar vaak dan weer voor een prijs waar ik niks mee kan.

4 likes

Een ‘Flieger’ heeft mijn voorkeur vanwege de makkelijke afleesbaarheid en toch ook de militaire historie.
De 100 meter waterdichtheid met geschroefde kroon is meer voor mijn levensstijl. Een waterdichtheid van 200 meter zou nog beter zijn. Waterdichtheid gaat niet alleen om duiken maar om druk kunnen weerstaan. Spring je van een rots in het water kom je wellicht niet dieper dan 3 meter maar de klap van het horloge op het water kan vele malen grotere druk geven.

Nu ja, dan deze:

Dat ding is 46mm groot, 12mm dik en heeft inderdaad 200m WR, een schroefkroon en mag zich verheugen in verbazingwekkend goede lume.

De originele band die er bij zit geeft af als ie nat wordt, dus die heb ik weg gemieterd. Maar die klok is zeer robuust.

Overigens, de Stowa Klassik Sport no logo doet dat ook, die 200m WR. En is in ultimo net wat kleiner en beter afleesbaar, maar wel weer 1250 Euro. Hij is ook wat… eh, saaier ik het niet noemen, maar, eh, conventioneler.

1 like

Dan was horloge nog steeds niet belangrijk, kunnen zwemmen en een zwemvestje wel.
Als t horloge dan waterdicht is weet je wel waneer je aanspoelde. Kan ook fijn zijn.
Het lijkt me sterk dat tommy’s in een spitfire een flieger omhadden.

Als je veel in Nederland bent en toch niet in een messerschmitt terecht komt is het wel fijn dat je mooie klok waterdicht is, dat wel

1 like

JLC is toch wel een merk dat mij heeft gegrepen. Zwitserse manufactuur uurwerken met goede afwerking.

1 like

Of juist het tegenovergestelde van elitair ? :wink:

1 like

Die Stowa is wel heel mooi idd. Vooral dat blauw om de wijzers.
Maar 1250 is wel weer duur voor mij dan.

Klein nadeel van de Geckota’s is de wijzers die een goede lume hebben maar deels metaalkleur zijn.

Hamilton is ook één van mijn favorieten maar wil af van dat dag/datum gedoe en die merknamen en meer op de wijzerplaat.

Dat conventionele trekt mij juist aan.