Favorite horlogemerk

Heeft iemand het gevonden?

Ik denk dat ik het heb gevonden en in een merk waar ik nog nooit van had gehoord zelfs.

Geckota. Geen datum. Geen geschrijf op de wijzerplaat, zelfs geen merknaam.

Voor mij de ware military klok.

Iemand anders dat gevoel bij een bepaald merk?

Gewoon het bekende flieger design toch?

gr, HJR

6 likes

Dat geldt voor zo’n 100-tal fliegers, onder andere Stowa, Archimede en zelfs Ventus levert merk- en tekst- en soms ook datum-loze wijzerplaten. :slight_smile:

Maar nee, er is geen bepaald merk waarvan ik voel dat het “de ware” vertegenwoordigt als het op Fliegers aankomt. Ik vind de lugs van Laco mooi, maar die dingen zelf te dik. De Archimedes en Stowa’s zijn prachtig dun, maar hebben erg lange lugs. De IWC Mark XVIII “Le Petit Prince” is prachtig, niet te dik, maar heeft ook gewoon lugs van een halve centimeter lang.

Mijn eigen Hammie is wel mooi, maar het saffier spiegelt weer iets te veel… Het blijft keuzes maken. De Geckota die je noemt is me ook te dik, trouwens. Verder erg mooi. Zeker voor dat geld.

1 like

Ja. Maar zonder merktekens op de wijzerplaat.
Ik mag dat wel. Zeker waren alle oude militaire horloges zonder merktekens. Ook de wapens.

What @Vigorelli said… Het bekende Flieger design. :slight_smile:

1 like

Nu alleen nog @zulu een PB sturen en halen die kekke Gecko

1 like

Vergeet niet dat niet iedereen hier op het forum een horlogekenner is zoals jullie :wink:
Voor mij was het nieuw en een openbaring.

En idd een vriendelijkere prijs als een Stowa of andere merken. Dat speelt voor mij ook mee.

Dus gevonden wat ik zocht in een relatief goedkoop horloge.

De vraag ging meer of jullie het ultieme horloge of merk gevonden hebben?

1 like

Nee, van alle horloges en merken die ik heb waardeer ik weer andere dingen: de clean look en de super quartz van mijn Grand Seiko, de solar van mijn Citizen BN0150, en inderdaad de lege wijzerplaat van de Geckota.

1 like

Da’s precies wat ik probeerde te beschrijven… elk merk heeft z’n voors en tegens, en grappig genoeg houdt dat absoluut niet op bij de duurdere merken zoals JLC, Rolex en Patek.

Zo snap ik bijvoorbeeld nog steeds niet waarom een GS meestal wel 100m WR is, maar de gemiddelde JLC voor twee keer het geld amper spatwaterdicht is.

Ik zoek dus eigenlijk een 40-42mm Flieger, 100m WR, maximaal 10.4mm dik, met saffier, Thermisch geblauwde wijzers, lugs van 3.5-3.8mm lang en Seiko Lume. En voor een redelijk bedrag.

Dat ding bestaat niet. :slight_smile:

2 likes

nou nee, geen favoriet merk.

Groet

ORISfan

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hmmm wat zou nou mijn favoriete merk zijn? :thinking: Een overzichtje van mijn flippers.

1 like

Er is maar 1 horlogehuis natuurlijk…

1 like

Ik denk dat mijn favoriete merk Tudor is. Fantastische afwerking maar niet de exorbitante prijzen van Rolex :wink:

2 likes

Als ik Rolex zeg doe ik zeker weer elitair?

3 likes

Wat mij betreft niet. Als het je favorite merk is mag je dat gewoon zeggen.

1 like

1 ) Rolex
2 ) Tudor
3 ) Omega
4 ) TAG Heuer
5 ) Longines
6 ) Tissot
7 ) Mido
8 ) Certina
9 ) Seiko
10 ) Citizen
11 ) …

Ik denk nr 26

2 likes

Ik vind de vorm van de wijzers mooi. Superduidelijk wat de grote en kleine wijzer is.
Een Nederlands merk heeft dat gekopieerd toch?

Maar al die tekst op de wijzerplaat vind ik persoonlijk niets. Dat is wat me aantrekt in Gekcota al had ik nog nooit van het mer gehoord zelfs. De leesbaarheid van de tijd in één oogopslag.

Voor best quality for money denk ik toch echt Tissot. Maar ja, favoriete merk heb ik niet echt. Ze hebben allemaal IMO lelijke horloges en mooie horloges. Vind bijv de Reverso geweldig, maar heb niks met de Rendez-vous van Jaeger (vooral omdat t een damesklok is :stuck_out_tongue: )

Onze oosterburen hebben daar een mooie term voor: ein eierlegende wollmilchsau.

1 like