Hieronder een bloemlezing van 5 stuks. Wat ik zo snel zag allemaal automaten, kalibers onbekend.
Prijzen onbekend.
Gewaagde tot uitzinnige ontwerpen. Grote maten (44, 43, de chrono is 16.1 dik).
Hoe meer keus hoe beter, maar voor mij zit er niets bij. Zeg maar.
Produktie in Zug, Zwitserland.
Het merk is gekocht en weer leven ingeblazen door de TATA group uit India. Bekend van de TATA Nano, met een nieuwprijs van €1800.
Tata zit verder in van alles, parfums, energiecentrales, mode, chemische industrie, koffie, hotels, fundamenteel onderzoek en nog echt veel meer.
Houden we in gaten Op de site het woord Tetradecagon tegekomen, dat zie je niet iedere dag.
Tatra is ook eigenaar van Corus (waarin Hoogovens “verkwanseld” is)
Overigens kost de Nano inmiddels 264000 rupees, ca. €3550. Het lijkt wel een Zwitsers horloge
Ik meen me te herinneren dat ze een paar jaar geleden ook al eens een herstart hebben gemaakt, met horloges tot zo’n 8 mille. Daarna niks meer van gehoord. Ben benieuwd wat ze er nu van bakken.
Ah, dat filmpje verduidelijkt veel. Wel een grappig idee om uren en minuten vlak bij elkaar af te lezen, en ik denk dat je er wel aan kunt wennen.
Er is echter helemaal niets mis met het conventionele analoge systeem, dus waarom zou je dat veranderen. Ik denk dat het nooit sneller af zal lezen, en dat het in slecht-licht omgevingen ook lastig is. Een gimmick dus. Misschien iets voor erbij voor de monowijzer consument.
Daarbij heb ik liever een gewone secondenwijzer.
Geslaagde retro vormgeving, wat mij betreft.
Maar alles valt of staat natuurlijk met hoe ze er in het echt uitzien, straks en zeker ook de prijs. Er is natuurlijk wel een klein beetje concurrentie, zeg maar…