Horloges zijn vaak toch een mannen ding, of om cadeau te doen aan een hele bijzondere vrouw. Vandaag kreeg ik zo’n horloge te zien die mijn opa aan mijn oma cadeau heeft gedaan, mooier als dit dames horloge word het vandaag niet. Helaas is er niet veel historie over dit horloge te vinden behalve dat deze behoort tot de meest bijzondere horloges gemaakt door Favre leuba, de 2-na oudste Zwitserse horlogemaker. Het horloge is gemaakt van 18k massief goud en de Mesh Band is belegd met een speciale goud “folie” om een gouden huid te imiteren. Erg mooi en erg bijzonder. Iets voor een ware liefde
Ja ik zou zelf ook niet een degelijke vorm uitkiezen, maar die band is echt HEEL bijzonder ik zie zelfs dat de folie waar ik over schrijf allemaal kleine schijfjes of dergelijk zijn, bijna niet te zien met het blote oog.
Die band lijkt veel op de band van de gouden Baume & Mercier van mijn moeder. Die is zo’n 50 jaar oud schat ik. Nu ik dit zo zie, ben ik wel nieuwsgierig naar de bouw daarvan, binnenkort even nader bekijken. Op bovenstaande foto’s zie je de structuur aan de binnenzijde ook, ben benieuwd of die ook gelijk is aan die van mijn moeder.