Favre Leuba handopwinder, waard om te laten servicen?

In het verleden heb ik eens een Favre Leuba dresswatch opgeduikeld. Aan de voorkant ziet het horloge er best aardig uit, maar de kast is aan de achterzijde aardig gehavend.

Ik weet eigenlijk verder niets van het horloge, maar het heeft duidelijk wel onderhoud nodig. Ik vind het best leuk, maar vraag me af of 1) het moeite waard is om er geld in te steken, en 2) of er nog iets aan de achterkant van die kast gedaan kan worden.

Bedankt voor de tips!

Overigens heb ik hem niet open gehad, dus ik weet niet wat voor uurwerk erin zit.

Mijn voorgevoel zegt dat er een Peseux uurwerk in zit. Zie je vaak in dit soort platte dresswatches. Ook omdat de secondewijzer ontbreekt. De waarde schat ik rond de €150,- mogelijk wel een service waard. De deksel kan waarschijnlijk wel worden gepolijst. Ga niet naar een juwelier maar zoek hier een goed adresje.

1 like

Dank je :smiley: … dat is veel meer dan ik dacht, trouwens! Toen ik hem in het blauwe forum had staan, kon ik hem nog niet voor €25 kwijt :stuck_out_tongue:

Ik zal hier eens rondvragen; ik denk dat de kast “gold filled” is … misschien is er iemand die daar ook nog iets mee kan. Ik vind hem eigenlijk toch wel mooi, dus ik wil hem (als de kosten niet te gek worden) gaan dragen.

De kast is inderdaad goldfilled,maar door slijtage van de randen ga je het materiaal (messing legering) daaronder zien.
Juist die legering wordt door lichaamszuren een soort van weggevreten en onstaan er dus van dit soort ‘‘gaten’’ omdat het goud zelf daar niet vatbaar voor is.

Je kan de kast laten opknappen en her vergulden,maar dat overstijgt de waarde van het horloge als er ook nog een servicebeurt nodig is.

1 like