Favre-Leuba horloge

Ik ben verliefd geworden op meerdere horloges van het merk Favre-Leuba. En dan op de vintage modellen vooral.
Nu worden deze vintage modellen vaak via india verkocht en dan heb ik direct mijn twijfels. De markt is voor dit merk horloges erg groot geweest in India! Vandaar dat er het een en ander op vintage gebied te krijgen is.
Helaas houden de Indiërs van verven en ‘restaureren’ de horloges maar wat graag.
Hoe mooi het ook lijkt, ik vind de originele dial wel belangrijk. Nu heb ik naar mijn smaak iets gevonden, alleen nu ben ik benieuwd naar jullie reacties.
Kritiek is gewenst opbouwend of afbrekend, je smaak vermelden mag ook natuurlijk :joy:

Vriendelijke groet,

[URL=http://s1243.photobucket.com/user/mikruskauff/media/image_zpsd9hlo3hb.png.html][/URL]

[URL=http://s1243.photobucket.com/user/mikruskauff/media/image_zpsuw8ydxb9.png.html][/URL]

Dit lijkt me toch ook een overgeschilderde wijzerplaat. Als je goed naar de indexen kijkt zie je de verf er tegen aanzitten. De indexen zouden gewoon netjes opgelegd moeten zijn zonder verf aan de zijkanten.

Ik denk dat dit meer met de lichtval te maken heeft. Ik zie wat je bedoelt maar boven zie ik het niet. Maar je kan gelijk hebben hoor…
Misschien duidelijker op deze foto?

[URL=http://s1243.photobucket.com/user/mikruskauff/media/image_zpsmo78lgzx.jpeg.html][/URL]

Eens kijken…

Ja, leuk klokje!

Maar India is natuurlijk het land van Frankenstein bij uitstek :wink:

Grt.

2 likes

Tja, ik ben het eens met @Chronospace
De Indiase verkoper geeft wel aan dat het hier gaat om een originele wijzerplaat, in tegenstelling tot veel van zijn andere FL’s met repainted dials, maar kijk toch eens naar Swiss uitvergroot, dat is niet zo best.
Daarnaast geen kroon met logo (zegt idd ook niet alles).
Prijs is pittig en de vervoers- en inklaringskosten komen daar nog bij.

Kortom, ik zou het niet doen.

Als ik even google op Favre Leuba Daymatic hebben ze bijna allemaal een sunburst dial, minuten indices en een “rondlopende” merknaam.

Het klokje dat jij overweegt heeft geen van deze kenmerken. En ook in mijn ogen ziet deze dial er overgeschilderd uit. Ik zeg ook laten liggen.

Je geeft zelf al het antwoord hier … :slight_smile:

Ik wil natuurlijk niet stigmatiseren, maar de afzender India is genoeg om een advertentie over te slaan. Begin er alsjeblieft niet aan. Vuistregel één voor (beginnende) verzamelaars.

2 likes

En negeer dan ook meteen alles uit Zuid-Amerika en het Oostblok tenzij je ontzettend goed weet waar je mee bezig bent.

2 likes

:joy: oke duidelijk! Dan laat ik het hierbij. Wel jammer want ik vind de esthetiek erg mooi. Even doorzoeken dus.

Dank!

Nog maar niet gesproken over dat afgeleefde mouvement.

Favre leuba had toch wel wat andere kwaliteit.

Al een hele tijd geleden verkocht overgens

1 like

Oke, top deze reacties. Ik ben inderdaad een beginnend verzamelaar en moet nog veel leren. Mijn smaak valt toch wel vaak in het vintage gedeelte, is best wel lastig omdst deze horloges toch wat gebruikerssporen hebben. Een nieuw horloge doet me vaak niet genoeg op een of andere manier.
Ik heb wel weer wat geleerd, ik zoek verder!

Groeten, Mik

1 like

Ga er in ieder geval maar vanuit dat zo ongeveer alles wat uit India op Ebay staat door een lokale Swami is overgeschilderd.:grinning:

1 like

uitzonderingen daargelaten:

Tandoori Chicken
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Horloge uit die contreien:
:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown: