Favre Leuba nieuw leven ingeblazen?

Onlangs kwam ik het merk Fauvre Leuba tegen op internet met allemaal nieuwe moderne maar toch vintage geïnspireerde releases. Ik kende het merk vaag van vintage horloges. En dacht dat het zo’n merk was dat in de Quartz crisis het niet gered heeft. Het lijkt alsof het merk nieuws leven in is geblazen. Weet iemand hier meer over?

Vind met name deze duik horloges en deze chronograaf erg goed gelukt.

4 likes

Fraaie horloges met een mooie geschiedenis. Voor mij gaat de voorkeur toch uit naar de vintage exemplaren.

2 likes

Dit al gelezen;.

https://usa.watchpro.com/favre-leuba-one-of-the-worlds-oldest-watch-brands-is-back-with-billionaire-backers/

1 like

Tof horloge

1 like

Leuk gedaan, goed aanhakend bij hun historie met vintage styled horloges, aantrekkelijk geprijsd tov menig ander Zwitsers merk

Eens!

1 like

Zien er inderdaad tof uit en de vintage vibe is geslaagd

I like

1 like

Ziet er goed uit maar Tata, India, etc…ik weet het niet.
Ook het prijssegment vind ik hoog en is een segment waar veel concurrentie is met merken als o.a. TAG Heuer en Longines.
Als ik dan bv een merk als Montblanc zie, dat deel uitmaakt van Richemont waar veel Know how zit, die het ook al tientallen jaren hebben geprobeerd…
We toch kunnen stellen dat ze als horlogemerk gefaald hebben.
.
Verschil is natuurlijk wel dat Favre Leuba een echt horlogemerk is en Montblanc in de beleving van de consument een (top) pennenmerk blijft.

Het zal heel veel tijd en geld kosten op het echt goed in de markt te zetten.
Laten we hopen dat het lukt, het is tenslotte een mooi oud merk.

1 like

Mijns inziens niets mis mee.

4 likes

Leg eens uit, wanneer faalt een horlogemerk?
Als de kwaliteit ondermaats blijkt?
Als de marketing faalt en de verkoop achterblijft?
Als de investeerder te laag rendement toucheert?

Favré Leuba is een prachtmerk met een grote historie.
Gezien de band met India en de populariteit aldaar is een overname door een Indiase investeerder totaal niet vreemd.

Seconded. En de kwaliteit lijkt op de renders ook (meer dan) prima voor de prijs.

Pfoe als je dan toch een render plaatst als foto hoeft het niet zo moeilijk te zijn om de minutenteller uit te lijnen :crazy_face:

2 likes

Is razend uitgelijnd!

Dat zijn een aantal voorbeelden.
En je weet zelf waarschijnlijk nog veel meer voorbeelden waarom iets wel of niet succesvol is.

Trouwens, kwalitatief is er volgens mij weinig aan te merken op het horlogemerk Montblanc.

Probleem dat ze bij Montblanc vooral hebben is hetgeen dat je hier ook vaak hoort, Montblanc is een pennenmerk en daar zijn ze de top in.

Maar terug naar Favre Lueba lijkt me !

Mooi merk, of beter gezet als merk heeft het een mooie heritage.

De sea sky chronograph vind ik wel iets hebben. Kan echter niet zoveel terugvinden over het caliber.

Ze spreken zelf over een LJC01 echter in een review kom ik een La Joux-Perret L112 (Valjoux 7750 afgeleide) tegen.

Desalniettemin: leuke horloges maar toch wel een stevige prijs voor een herintredend merk.

Hier boven wat live beelden. Wat een gemiste kans die volledig gepolijste bling bling kast en band. Geborsteld met mooie scherpe facetten was vele malen mooier geweest. Die glans kast en band ziet er wat mij betreft beetje goedkoop uit.

“Adding to this, Favre-Leuba is the only watch brand that is today securing the watch authenticity and traceability via blockchain. We have had two cases of a watch being reported as missing, and been able to trace and retrieve these back. The expert team of detectives from UK were very helpful to trace and retrieve the pieces, one of which that had gone missing belonged to our ambassador and explorer, Pen Hadow.”

Dit vind ik dan wel weer aardig.

Ook aardig: de al in 2017 uitgegeven Bivouac 9000. Veel te groot voor mijn pols, maar wel ultieme ski-horloge.
Wie wil er immers niet mechanisch af kunnen lezen hoe hoog ie zich bevindt :sweat_smile:

1 like

With the ‘quartz crises’ the brand then changed ownership to have finally been acquired by the Tata group in 2011. Represented to the global audience in October 2016, the brand is now once again available across many global markets