Onlangs kwam ik het merk Fauvre Leuba tegen op internet met allemaal nieuwe moderne maar toch vintage geïnspireerde releases. Ik kende het merk vaag van vintage horloges. En dacht dat het zo’n merk was dat in de Quartz crisis het niet gered heeft. Het lijkt alsof het merk nieuws leven in is geblazen. Weet iemand hier meer over?
Vind met name deze duik horloges en deze chronograaf erg goed gelukt.
Ziet er goed uit maar Tata, India, etc…ik weet het niet.
Ook het prijssegment vind ik hoog en is een segment waar veel concurrentie is met merken als o.a. TAG Heuer en Longines.
Als ik dan bv een merk als Montblanc zie, dat deel uitmaakt van Richemont waar veel Know how zit, die het ook al tientallen jaren hebben geprobeerd…
We toch kunnen stellen dat ze als horlogemerk gefaald hebben.
.
Verschil is natuurlijk wel dat Favre Leuba een echt horlogemerk is en Montblanc in de beleving van de consument een (top) pennenmerk blijft.
Het zal heel veel tijd en geld kosten op het echt goed in de markt te zetten.
Laten we hopen dat het lukt, het is tenslotte een mooi oud merk.
Leg eens uit, wanneer faalt een horlogemerk?
Als de kwaliteit ondermaats blijkt?
Als de marketing faalt en de verkoop achterblijft?
Als de investeerder te laag rendement toucheert?
Favré Leuba is een prachtmerk met een grote historie.
Gezien de band met India en de populariteit aldaar is een overname door een Indiase investeerder totaal niet vreemd.
Hier boven wat live beelden. Wat een gemiste kans die volledig gepolijste bling bling kast en band. Geborsteld met mooie scherpe facetten was vele malen mooier geweest. Die glans kast en band ziet er wat mij betreft beetje goedkoop uit.
“Adding to this, Favre-Leuba is the only watch brand that is today securing the watch authenticity and traceability via blockchain. We have had two cases of a watch being reported as missing, and been able to trace and retrieve these back. The expert team of detectives from UK were very helpful to trace and retrieve the pieces, one of which that had gone missing belonged to our ambassador and explorer, Pen Hadow.”
Dit vind ik dan wel weer aardig.
Ook aardig: de al in 2017 uitgegeven Bivouac 9000. Veel te groot voor mijn pols, maar wel ultieme ski-horloge.
Wie wil er immers niet mechanisch af kunnen lezen hoe hoog ie zich bevindt
With the ‘quartz crises’ the brand then changed ownership to have finally been acquired by the Tata group in 2011. Represented to the global audience in October 2016, the brand is now once again available across many global markets