Favre Leuba sea raider

Op marktplaats op de kop getikt.

Terwijl ik het één en ander liet weken…


Ietwat vies uurwerk.

Beetje krassen op de wijzerplaat.

Dat was er dus stuk :slight_smile:

Nou had ik deze nog liggen, ooit gekocht voor mijn Zodiac Astrographic SST, en dat is eigenlijk hetzelfde uurwerk.

Past prima! (ja de haar heb ik weggehaald)

De rest van het uurwerk was eigenlijk best schoon, en al snel:

caliber FL 1164

En weer om de pols :slight_smile:

De pakking van de kroon is verrot (en nu weg) en daar moet ik nog wat anders voor vinden, andere pakkingen zijn ook niet best meer.

Verder loopt ie nog flink achter, maar dat hoop ik met wat afstellen op te lossen.
Heel erg waterdicht is ie toch nooit geweest, 5 atmosfeer…

De opwindstift is trouwens zo’n tweedelige dus met het zweet onder de oksels de kroon “lostrekken”…

(flink roestig was ie ook)

Eerst een Zodiak sneltikker en nu deze Favre Leuba, die is weer heel mooi geworden (tu).
Leuk om te zien wat je zoal bent tegengekomen tijdens de demontage, daar kunnen wij ook veel van leren.
Misschien eens tijd om eens een ultrasoonreiniger aan te schaffen ?:wink:

Mooi! Ik had hem ook te koop zien staan, was nog even aan het twijfelen.

Zo’n ultrasoon dinges is inderdaad wel een goed idee. En met dit soort horloges is de gok inderdaad groot, als b.v. de balans as stuk was geweest was ik veel verder van huis geweest. Gelukkig was “alleen maar” de opwindveer stuk. Op de veertrommel staat trouwens met koeieletters: “do not open” :smiley:

Ik heb ook de mazzel gehad dat ik ooit aan zo’n veer heb kunnen komen. (uit India!)

Knap gedaan, die seventies horloges zijn toch zeer de moeite waard.
En… blauwe wijzerplaten zijn lekker fris in de lente en schijnen weer aardig in de mode te zijn :slight_smile:

Martijn zei : Gelukkig was “alleen maar” de opwindveer stuk.

Heb je voor de zekerheid wel de dikte van de veer opgemeten ?

Mijn beste,

Eind goed, al goed!!
Knap gedaan hoor!! Mijn complimenten!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

diashock Schreef:

Martijn zei : Gelukkig was “alleen maar” de
opwindveer stuk.

Heb je voor de zekerheid wel de dikte van de veer
opgemeten ?

Niet gemeten, maar de veer was oorspronkelijk gekocht voor de Zodiac 88D, die gelijk is aan de Favre Leuba 1164.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&173&2uswk&Zodiac_88D

Mijn Zodiac:


De Favre leuba:

Dus ik hoop dat ik wel goed zit, qua veer :slight_smile:

Knap hoor hoe het je elke keer weer lukt :}
Nog een leuk horloge ook met een mooi uurwerk!

mvg

Leuk en nog met de originele kroon!

Veel draagplezier!

Ik had hem ook zien staan maar dacht die is in te slechte staat maar zoals hij er nu uit ziet zou ik erop geboden hebben, dat heb je weer snel en erg netjes gedaan Martijn !

Mooi horloge en knap werk. Ik wil ook nog wel eens een horloge met zo’n ‘Schnellschwinger’, dat zijn mooie uurwerkjes.

Ik krijg zolangzamerhand inderdaad een leuke collectie “sneltikkers” :slight_smile:
Ik zal ze es bij elkaar op de foto zetten.

Leuk project van een nog leuker horloge:)

Heb er elke keer weer bewondering voor als dat ‘spul’ weer op gang wordt gebracht :}