Goedeavond! Wellicht kan iemand mij helpen, ik heb een heel mooie Favre Lauba Chrono uit de jaren 60. 1 probleem, de kast is bij 1 lug waar de pushpin ingaat iets afgesleten/broken waardoor de band er erg snel uitvalt en ik wellicht het horloge verlies dan. Heeft iemand tips hoe en wie dit zou kunnen repareren? Hoeft optisch niet eens onzichtbaar hersteld te worden, als de pushpin er maar niet meer uitvalt. Alvast dank! Bas
Succes ![]()
Als je kan vaststellen welk uurwerk er in zit, dan een passende donor(kast) zoeken en alles overzetten.
Repareren wordt er waarschijnlijk niet beter op.
Dit kan je toch laten laser welden?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Als het tenminste een stalen kast is. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk
Ik zie acier inoxydable dus dat is roestvrijstaal. Er zal materiaal bij moeten dus laserwelden lijkt me de enige optie. Tof horloge trouwens.
Het deksel wel. Dan kan de kast nog van een verguld of verchroomd ander materiaal zijn, toch?
Edit: zeker als er “fond” bij staat. Dan heeft de rvs alleen betrekking op het achterdeksel
Ow dat zou eigenlijk prima kunnen. Ik dacht dat de deksel voor het hele horloge sprak maar vintage is niet mijn sterkste kant. Als ik zo kijk lijkt het niet verchroomd nog goldplated maar ik kan er heel goed naast zitten.