Favre-leuba

Hoi ik heb dit horloge gebruikt gekocht via Vinted ik vond hem erg mooi. Weet iemand hier iets meer over

2 likes

Ik zag hem op MP staan voor 49 euro. Da’s best veel geld.

2 likes

Dat is een ander type zie ik. Model lijkt er wel op. Mijn kast is 38mm trouwens

Da’s een mooie maat.

Vintage Favre-Leuba is een mijnenveld. Vele die worden aangeboden zijn verknutselt in India. Het merk kent een bewogen geschiedenis met prachtige stukken, maar ook goedkope horloges.

2 likes

Leuk horloge. Er zijn wel een aantal zaken die mij opvallen tov andere daymatics:

• Datumvenster staat erg ver naar binnen
  • kast is afwijkend
  • waterschade wp?

Wat vlekken inderdaad, wel gaaf, krasjes in het glas vertekenen ook misschien doet een schoonmaakbeurt wonderen. Hij loopt wel mooi op tijd. Bouwjaar weet ik niet. Kan iemand dit zien?

Ziet er eerlijk uit. Geen Mumbai vlaggen. Een automaat iedergeval. Veel plezier er van :+1:t2:

1 like

Eens met @Abel, deze indexen en wijzerplaat zag je niet of nauwelijks bij de (officiële) Indiase Favre-Leuba horloges, laat staan de Mumbai Specials die met verschillende parts in elkaar zijn geknutseld.

Favre-Leuba gebruikte voor de Indiase markt meer gekleurde wijzerplaten en (Arabische) cijferindexen. De Indiase Favre-Leuba’s hadden wel Swiss-Made op de plaat en alle verdere kenmerken op kast en deksel. In eerste instantie werden ze alleen in India geassembleerd, maar al snel werd ook daar productie gedraaid.

Dit oogt als Zwitsers.

1 like