Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in deze 2 horloges? Prijs scheelt erg veel. Is de maanaanduiding anders ?
https://www.boumanonline.nl/horloges/frederique-constant-slimline-moonphase-manufactuur-fc-705v4s4?gclid=Cj0KCQjw_ODWBRCTARIsAE2_EvX1liZtg94np7Ys5li3RgizaLRZUha7NClGqLb6n-1nMmnefJ-JL74aAqm9EALw_wcB
De eerste heeft een Quartz uurwerk, de tweede een automatisch manufacture uurwerk (zelf ontwikkeld). De Slimline moonphase is alsnog een koopje als je het mij vraagt, bij andere merken vind je dit niet voor die prijs. Het merk is niet super waardevast dus het kan lonen om een jong gebruikt exemplaar te kopen.
Jij zegt de eerste? Dat is de slimline van 3200,-… heeft die een quartz??
Nee de businesstimer heeft een quartz uurwerk (in je titel het eerste horloge)
Overigens als je voor de manufacture gaat dan is dit een mogelijkheid qua prijs:
Frédérique Constant Slimline Moonphase. Automaat. Nieuw. http://link.marktplaats.nl/a1128043506?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Dat scheelt flink geld, althans zo op het oog te zien
Om het prijsverschil verder te verduidelijken. Dat Quartz uurwerk wordt waarschijnlijk voor een paar tientjes ingekocht. Het uurwerk van de Slimline in zelf ontwikkeld, dan betaal je kosten van jaren R&D, hoogwaardige materialen en productiekosten. Ook afwerking van de Slimline is van een hoger niveau.
Dank je wel voor het delen! Ik ben altijd beetje huiverig voor marktplaats… op de bekende kanalen staat hij ook voor minder, maar dit is wel erg veel ?
Het is niet via marktplaats is toch gewoon een website, mocht je tot koop
Over gaan zou je hier even kunnen vragen wat de ervaring is met betreffende site waar je zou willen bestellen
FC: zowat zeven jaar geleden een horloge gekregen voor mijn zestigste. Dacht een topmerk te hebben. Nog steeds tevreden met de FC, maar zie inmiddels ook wel, dat de waardering door liefhebbers matig is. In Japan liggen ze massaal in de ramsj, die FC’s.
Ja ik begrijp dat ook niet helemaal. Vind het een prachtig merk, wat hele mooie afgewerkte horloges maakt!