Je gaat me nog dankbaar zijn . Super handige database.
daar staat de 140-1C dus tussen. Kan ik besluiten dat het dan past?
Ik ben even lost wat je nu zoekt. Een canon pion (je cousins vraag) of clutch wheel.
Anyhow….als het in de database staat dat het de juiste is is het de juiste.
Terugkomend op de canon pion vraag… er is niet zo veel mis te kiezen bij cousins lijkt met of de C of niet C…
wel ik zoek het kleine tandwieltje in rood aangeduid op de foto van TS voor het type FE 140.1B
welke van de drie moet ik dan bestellen. Dat is eigenlijk mijn vraag of is het net die discontinued die ik hebben moest?
op de partslist lijkt me dat toch part 240
toch maar eens een ultieme poging gewaagd en nogmaals de nagelknipper op het tandwieltje gezet. Het bovenste hoedje van het tandwiel is half weggebroken maar het tandwieltje klikt wel op het asje waar het hoort en blijft tot mijn eigen verbazing ook zitten.
Alles werkt blijkbaar, vraag zal zijn hoelang
Goed bezig Ronn!
Ik ben van plan een draadstrip-tang voor elektra( je weet wel met zo’n stelschroef voor de draaddikte) bot te maken. Dan kun je misschien een minutenpijp gecontroleerd ’ knijpen ’
Zou dat wat zijn?
Voor een gewone minuutpijp zal dat denk ik wel mogelijk zijn. Maar deze friction pinion die hier gebruikt werd is zo laag (1,09mm in totaal) dat zelfs de nagelknipper eigenlijk te dik was. Vandaar dat ik ook de heft van het hoedje op het tandwieltje om zeep hielp. Blijkaar knijpt hij na poging 2 toch voldoende om het asje om zodat hij blijft zitten en de nodige frictiete geeft.
Het probleem met dit onderdeeltje is dat het door FE verschillende keren werd aangepast in zowel diameter als hoogte. En welke is het dan dat je nodig hebt he.