Felca Automatic 10

Beste iedereen,

Een vriend van Mij stuurde een appje of ik kon helpen met het bepalen van de waarde van een horloge.

Het betreft een Felca Automatic 10 uit de jaren 70’.

Het horloge is redelijk gedragen maar een eventuele waarde indicatie zou fijn zijn aangezien ik geen idee heb wat zoiets nou op kan brengen.

Hier de ( slechte ) foto’s

Alvast bedankt!

3 likes

Loopt ie? Krassen in de plaat?

Zou zeggen wat de gek ervoor geeft. tis wel swiss made als het goed is. Geen goed merk. Wel een leuk ding.

Zou me verbazen als je het makkelijk verkoopt.

1 like

Loopt wel, plaat onbeschadigd.

Ik schatte hem zelf op 50-60 :joy: alleen online kom je ze tegen voor 500€

Dus vandaar dat ik het hier ook even na vraag.

50 zou ik ook schatten. Maybe 500 NOS bij een handelaar die wat probeert en geen haast heeft.

Ie… not gonna happen.

1 like

Nee denk het ook niet.

Ach we shall zee ik houd het op 50

1 like

Tis wat de gek ervoor geeft hoor

In ieder geval een leuke doxa achtige lay-out…

Niet bekend, ja. Slecht, nee :thinking:

Alsof dat een horloge beter maakt :confounded:

Sure. Had onbekend moeten zeggen ipv geen goed.

Dat is mij vertelt door een bekende horlogemaker. Makkelijkste manier om echte troep van “ok” te onderscheiden.

Er zit blijkbaar een ETA 2472 in dus geen verkeerd uurwerkje.

Ben nu best geïnteresseerd dus zit even in de donkere krochten van Google…

1 like

Kopen voor 50 euro. glaasje oppoetsen en als ie een beetje loopt heb je een leuke beater.

Zo heb ik ooit een Certina gekocht. Hartstikke leuk spul.

1 like

We gaan hier als liefhebbers toch niet voor makkelijkst? :wink:

Neu. Maar als t merk je niets zegt en er ontbreekt info (uurwerk), geeft het in elk geval iets aan. Grootste afval heeft het niet op de plaat…

Net zoals je beter lopende dan niet lopende uurwerken kunt kopen. Hoe slecht ook. Het is in elk geval compleet en heel. (Al kan van binnen alles weggesleten zijn). Bij een niet lopend uurwerk hoeft ook niets kapot/missend te zijn maar dat weet je niet.

Maar goed.