FELSA 4007N

Hallo all,

vandaag ben ik begonnen aan een Felsa 4007N.
Ik heb hieromtrent een paar vraagjes.

1. De Rotor ging eraf door een klein clipje te verzetten maar mijn vraag is nu hoe gaat die er weer op?
    Klikt die erop? Of hoe werkt het.
  2. Hoe noemt onderdeel op de foto? Gaat dat ook uit mekaar? Hoe dan? ik had gehoopt door de 2 schroefjes van het dekplaatje te verwijderen dat het duidelijk zou worden. Niet dus.

Ik kijk jullie antwoorden tegemoed alvorens na het reinigen terug beginnen te demonteren.

Ik heb net een felsa 1560 gedaan, maar daar is de balans te ver van heen.
De rotor klikte ik eenvoudig weer op de as, waarbij dat ’ lipje’ weer terug sprong.

Het andere deel weet ik niet van naam, maar zou het centraal seconderad brug noemen. Hier gaat nog een centrale secondewijzer doorheen die op een naald lijkt, klopt?

Klopt Serge,

het asje van de secondenwijzer loopt van onderen doorheen de brug waaronder het centrum rad zit.
Alleen kreeg ik deze er niet uit omdat het asje van de secondenwijzer afgebroken is en muurvast zit in het centrumrad. Wanneer ik lichtjes “geweld” gebruikte brak ik het centrumrad. Gelukkig heb ik nog een donor en weet nu wel hoe het in mekaar zit en kan ik verder aan de slag.

1 like

Heb je daarvan nog een complete balans? Met goede spiraal? Die neem ik dan graag over

Helaas Serge, de zat niet meer bij de donor die ik kocht anders graag!
Je kan anders eens bij WHS urhen op ebay vragen die heeft nogal wat spare parts!

1 like

Hey Serge,
Ik heb nog 'n volledig & werkend 4007 N kaliber liggen.
Interesse ?
(Alleen de balans verkoop ik liever niet)
Vr gr

Ik ben op vakantie, maar ik heb ook een ‘sloper’ liggen.
Zodra ik thuis ben kan ik kijken wat er ook alweer aan zit.

Hoi Bert,

Dank voor je bericht. Het gaat me net om de balans. De as is versleten.

Heel graag, Bas!

Heb een 4007 liggen waar de veer van kapot is. Balans lijkt goed vrij te lopen.

Ik ben inmiddels thuis. De 4007 die ik heb heeft ook de balans in de frut. Rest is oké. Leuke wijzerplaat, slechte kast .

3 likes

wel een leuke! Moest je em kwijt willen!

Kan je mooi op oefenen om de spiraal te richten Bas! :ok_hand: :muscle:

Dat is wel een hele klus bij deze…
Het is jammer dat de kast zo gebladderd is. De wijzerplaat is leuk! Misschien samenvoegen met de Lancia van @Bram27 ? (Sibma toch?)
Maar Serge was eerst.

1 like