FERRO & COMPANY

Goede morgen allen :slight_smile:

Heeft er iemand ervaring hier mee?

Zag onlangs deze online voorbij komen, maar dit is voor mij onbekend, dus dacht even advies opvragen bij de HF’ers, wellicht dat er iemand hier al ene heeft en zijn ervaring of kan over delen?

3 likes

Hij kijkt sip…:slightly_frowning_face: …als je dat eenmaal gezien hebt, zie je niks anders meer op die plaat.

9 likes

hahaha zo heb ik het nog niet bekeken, maar je hebt idd een punt!

1 like

Misschien omdat de quarts chrono uit Canada moet komen voor € 455 exclusief invoerkosten… :wink:

2 likes

Ja dat is idd een zure… vandaar dat ik de vraag hier stel om te zien of het wel effectief waard is…

Ik heb een F&C gehad. De Timemaster 70. In mei van vorig jaar gekocht. In december verkocht. Kwalitatief best een prima horloge, maar was niet helemaal mijn stijl.

Worth every penny or pass?

Prima brouwkwaliteit, goeie specs maar ik had er geen klik mee. Zag er op de foto ook beter uit dan in het echt eerlijk gezegd. :confused:

Heeft uiteindelijk ook gewoon plaats moeten maken omdat ik op zoek was naar iets nieuws weer. Al met al, had ik er goed mee kunnen leven als deze nog een poosje in mijn horlogebox was gebleven, maar ik ben er ook weer niet rouwig om dat deze weg is.

Dat is best veel voor een startup-brand Mecaquarz-chronograaf; bij Dan Henry betaal je 150-200 minder. Zien er ook veel beter uit, draag er nota bene eentje nu.

2 likes

Allright, bedankt voor uw uitgebreide toelichting =)

Wil je daar een foto van delen misschien?

1 like

Dit is wellicht een goed alternatief. Prima horloge maar wat minder in het oog springend. Ik heb deze op mesh gekocht en er een Hirsch rally strap bij gekocht.

1 like

mooi, maar hebben geen flashy kleuren zie ik. die FC had mijn aandacht vanwege hun zomerse speelse kleuren vandaar… maar denk dat ik dan ga passen als ik zo de review hierboven zo lees…

Tuurlijk. Hier de 3 die ik heb. Check hun site! OK, de ontwerpen leunen vrij zwaar op bestaande vintage modellen van A-merken… …maar beter goed gejat dan slecht verzonnen. Van links naar rechts geinspireerd door een Orfina, een Patek, en een Heuer.

Hier wel alle 3 op premium bandjes; maar wat je er bij krijgt qua banden is niet slecht. De linker komt op een zwart stalen bracelet, de rechter ook op staal.

2 likes

Jep, die foto die ik hier heb gedeeld komt van hun website. Kwam het merk spontaan tegen, maar kende het niet… dus dacht ff bij de toppers van HF horen =)

Je weet toch Peter dat je de plaat om kan draaien, iets lastiger af te lezen maar dan lacht hij je wel toe :rofl:. Maar eerlijk is eerlijk, het is niet mijn smaak :+1:

2 likes

Zelfs die mooie rooie toeterneus niet??

Het aardige is dan wel dat daar helemaal niet geheimzinnig over wordt gedaan, wat het voor mij wel acceptabele hommages maakt.

@TG90 : als je iets in deze stijl zoekt kun je ook eens neuzen bij Watchgecko of Geckota; daar heb ik wel leuke dingen van Forzo oid gezien. Weet de prijzen ff niet meer maar er zat wel kleurig spul tussen :ok_hand:t3:

Edit: ok, ik kan eigenlijk zo snel geen Forzo te koop meer vinden :man_shrugging:t3:

Dan maar ff een plaatje van wat we dan precies missen:

2 likes

Zelfs boos, pissed off (excuse ny French :baguette_bread:)
Doe dit ding om je pols op een grijze maandagochtend en de verkeersagressie en norse stemming op je werk, komen spontaan naar boven

En dat enkel en alleen omdat de naam te lang is om hem deftig op de plaat te krijgen.
Back to the drawing board. ’ Ferro & Co." had al voldoende geweest en een pak “vrolijker”.

2 likes

Hahahahaha zalig deze comment