Festina met Ronda cal 1377 (half dood :( )

Deze heb ik ook nog. Een Festina voor de “de man met de unieke smaak” met een grote deels goudkleurig, deels pvd kast, echt glas.

De echte schat zit achterin, een zeer vroeg quartz uurwerk, de Ronda caliber 1377.
Ik heb het kalenderwerk weer werkende gekregen met een donor. Het circuit is helaas dood, het viezige circuit van de donor werkt na schoonmaken ongeveer 30 seconden. Helaas.

Meer informatie:
http://www.crazywatches.pl/ronda-32768hz-1377-quartz-1973

(kijk ook even verder op bovenstaande site, heel leuk!)

Idd een leuke site, staat inmiddels bij favorieten

Martijn,

Circuit geeft enige seconden impulsen.
Ligt de fout dan niet aan het motorbloc = vuil ???

Heb nog wat nieuwe onderdelen liggen voor deze caliberkes.

Dag Freddy,

Geen idee, stappenmotortje lijkt heel schoon en loopt soepel, rest van het uurwerk is ook schoon en soepel en licht lopend. Andere stappenmotortje van het sloopuurwerk doet hetzelfde. Impulsen stoppen echt na ongeveer 30 seconden. Poos wachten, batterijtje er weer en dan weer 30 seconden actie…

Is raar.
Soms kan je tegen komen dat je impulsen krijgt om de twee seconden of meer.
Heeft te maken dat er een deeltrap stuk is in de IC, is een binaire quarts en 32768 Hz wordt telkens gedeeld door twee. Indien bv. de laatste trap stuk is, wordt de laatste 2 Hz niet meer gedeeld en heb je impulsen om de twee sec.

Er kan altijd een mankement zijn in een ander segment.

Ik zie dat de quarts ook al is vervangen.

Indien je wenst bezorg ik je een circuit met plezier zonder kosten.

dag Freddy,

Dat zou ik fantastisch van je vinden! Ik heb inderdaad even een nieuw quarts kristal geprobeerd, maar dat maakte niets uit, dus het originele weer terug gesoldeerd.
Ik moet nu mijn vriendin van de trein halen, maar ik stuur je zo even een persoonlijk berichtje :slight_smile:

Nou met een nieuw circuit van Freddy en de donor stappenmotor denk ik dat ik het horloge nu goed aan de gang heb. De originele stappenmotor met “Festina” er zo mooi op gestempeld had “ineens” een interne draadbreuk blijkbaar.

De wijzerplaat is wel mooi :wink:

En een eerder gemaakt polsplaatje om een idee van de grootte te krijgen, ik heb vrij grote polsen.

Ik ben erg blij met mijn quartz fossiel :slight_smile:

Een bijzonder geval, ja. Toch mooi zo, deze heeft niet iedereen (tu)
Geniet ervan :slight_smile:

Ik ga hem al steeds mooier vinden, en hij gaat ook steeds beter lopen!