Festina, origineel of fake? Help!

Hallo allemaal,

Mijn zwager is een echte horlogefreak en heeft niet zo lang geleden een Festina Tour editie 2012 op de kop getikt.Hij heeft echter enkele twijfels over de echtheid. Hij kan bijvoorbeeld het serienummer niet terugvinden. -F16601- / -F16599-. De kleur is ook niet echt veel voorkomend. Een gele rand en geel plaatje. Voor de rest komt alles wel overeen.
Is er iemand die ons hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Gr. Mark en Jurgen

1 like

Zonder foto is het wel lastig. Deze google ik…

Festina fake…:thinking:
Zoiets als een chinese Dacia.

7 likes

Hoi Royal_Roy, bij deze de foto’s.

1 like

Ziet er wel goed uit. Er staat een nummer op de eerste schakel zo te zien? Een origineel quartz Festina is niet echt een duur horloge, dus de kans dat daar een goede kopie van gemaakt is is niet zo groot. Als je het zeker wilt weten zou ik even contact opnemen met de Nederlandse importeur.

edit, in verkeerde topic.

Haha… Ik ben niet bekend met het merk Festina, maar begrijp door jouw soort humor precies wat je bedoelt. Ik moest lachen :slight_smile:

1 like

Natuurlijk echt, waarom twijfel je
ze bestaan in allerlei kleuren
Winkel prijzen ongeveer 299

Bestaan die dan??? Fake festina’s??

2 likes

Ziet er echt uit :slight_smile: gebruik al een paar jaar dezelfde (gele) als één van m’n daily beaters.

Super horloge maar bij mij is de bezel en glas niet meer zo proper :slight_smile:

1 like

http://www.watchshop.com/mens-festina-chrono-bike-2012-chronograph-watch-f16601-2-p99951782.html
nummers bestaan wel degelijk, 10 seconden googelen en je wist het

Waarom zou iemand Festina’s van 300 euro willen gaan namaken? Waarom muntjes van 50 cent vervalsen als je ook briefjes van 20 euro kun vervalsen…:wink:

Hetzelfde argument als altijd. Casio’s van 10 euro worden ook nagemaakt.

1 like

185 euro Nieuw

Dit schijnt niemand nog te snappen hier idd.
Links de echte en rechts de neppert.
[URL=http://s797.photobucket.com/user/SEXPISTOLS1/media/casiof91wa_zps04324475.jpg.html][/URL]
Dus voor iedereen nogmaals. Alles wordt nagemaakt. Niet alleen Rolexen.

4 likes

Het heeft toch alleen zin om iets na te maken als je er geld aan verdient. Ja, ik weet het gaat over omzet en marge dus als de omzet maar groot genoeg is kun je met een kleine marge ook nog geld verdienen. Maar als je aan het namaken van Casio’s van een tientje geld wil verdienen moet je bijna dezelfde productielijn hebben als Casio zelf. Heb weleens verhalen gehoord uit de kledingbranche dat goede namaak designerkleding soms ook echt het identieke product is maar dan niet met toestemming van de merkhouder gemaakt. Dus dezelfde kledingfabriek in Bangladesh maakt al dan niet op een andere locatie zowel het echte als ook de namaak.

Die verhalen ken ik ook, maar als je naar de belettering etc. van de nep Casio kijkt, dan is de kwaliteit echt wel inferieur, dus zelfde productielijn lijkt me niet het geval.

Overigens benader ik het andersom: als er ergens neppers van zijn, dan is er blijkbaar geld aan te verdienen. Vergeet niet dat de f-91w een van de meest verkochte horloges óóit is, en dat er voldoende mensen op de wereld zijn voor wie $15 een maandloon is.

Zoiets als Leo chocolade en ole? Beiden van zelfde lijn maar ole is de chocolade van de opstart/afstel en leo degene van lopend bedrijf. Zodat er zeker goede verhoudingen zijn en geen stukke repen etc.

1 like

Ik maak me overigens wel schuldig aan het eten van hommage koek. :grin:

5 likes