Hallo mensen.
Mijn naam is Eddy ben 56 jaar ik woon in Zuid Holland in Spijkenisse en ik ben sinds kort op dit forum.
Ik heb altijd al een fascinatie voor horloges gehad maar sinds kort zeker voor vintage of antieke zakhorloges.
Dus ik kan wel zeggen dat ik er een nieuwe hobby bij heb.
Toen ik vroeger jong was had ik van mijn ouders een polshorloge gekregen (een prisma) die je nog elke dag moest opwinden.
Ik was een van de weinige op school dus een hele bink toen.
Later kwam het eerste digitale horloge uit en wat vond ik die mooi.
Je drukte op een knopje en in fel rode cijfer zag je dan de digitale tijd voor 3 sec.
In die tijd koste die horloges een vermogen en dus onbereikbaar voor mij.
Later toen ik ouder was werden horloges steeds goedkoper en betaalbaarder,
Oh wat heb ik veel in de kijkshop en juwelier en V&D en Termeulen gestaan als tiener en zoeken naar dat ene horloge dat het helemaal was.
Casio, citizen, seiko, fossil, swatch ,invicta, guess enz
Ik heb in de loop der jaren heel wat horloges versleten.
De techniek in een horloge heeft me altijd gefascineerd.
Het is wel zo dat je tegenwoordig een horloge kan kopen met een batterij die perfect loopt.
Maar ik heb het idee dat het repareren ervan bijna niet meer voorkomt tenzij het een heel duur horloge is.
Sinds kort heb ik er veel interesse gekregen voor vintage cq antieke zakhorloges.
Deze zijn best groot en als ik op filmpjes kijk van youtube best eenvoudig in en uit elkaar te halen.
Ik vraag me af er nog verenigingen in de omgeving van zuid holland zijn die zich bezig houden met het in en uit elkaar halen van zakhorloges bezig houd en onderhoud ervan, tenslotte moet je van elkaar leren.
Daar zou ik me zo bij aansluiten dus als je wat weet geef me dan even een PB.
Inmiddels heb ik al een paar werkende zakhorloge aangeschaft waaronder een Hamilton 992B uit 1946.
Ik begrijp uiteraard ook dat oudere zakhorloges onderhoud nodig hebben en wil dit heel graag gaan leren.
Een hobby is alleen leuk als je het kan uitoefenen en met andere kan delen vind ik.
Ik wens iedereen een fijne dag en hoor graag suggesties van iedereen die dit leest.
MVG Eddy