Field test: Archimede Outdoor Schwarzwald

kijk, dit is HF, bedankt!

1 like

Ik heb even de Archimede website bezocht en ik schrok een beetje van de prijs. Minimaal 760 Euro. Is het klokje dat geld waard?

1 like

Het staat tussen komma’s

het ging inderdaad om het ‘stilletjes wachten’ van de menschen

die beren die doen altijd maar wat :joy:

1 like

Ik gok van wel. Maar daarnaast is er voor dat geld veel meer moois te vinden. Prima specs. De nieuwe Halios zit ook in die prijscategorie maar heeft mindere specs. Net wat de gek ervoor over heeft.

Ik vind van wel. Krasbestendig staal, Zwitsers uurwerk, mooi afgewerkt, bescheiden formaat, prima lume, onderscheidend design. De twee ‘grootst’ nadelen zijn de gesp (dat had wel beter gemogen voor dit geld):

en het feit dat er alleen OEM bandjes op passen.

het is met wat fantasie een compromis tussen een Sinn 556a en een Damasko DA36 in een kleinere meer comfortabele uitvoering

Graag gedaan, leuke review :thumbsup: Bij deze nog een paar suggesties m.b.t. dingen die strikt genomen niet fout zijn maar naar mijn mening mooier geformuleerd kunnen worden:

to see these magnificent animals up close

during their preferred time of day: the dark (of eigenlijk liever ‘the night’ want dark is geen tijd)

Een heel vaak geziene constructie die ontzettend Nederlands overkomt (zinnen met het voorzetsel ‘van’ woord voor woord vertalen naar een constructie met ‘of’). Mooier is: “Happy with the hiking tour’s result”

excellently legible dial

I ken het werkwoord ‘foresting’ alleen in de betekenis van ‘een bos aanleggen’ en ik denk dat je dat niet bedoelt. Mogelijk is het echter een hip nieuw werkwoord zoals ‘urbexing’ :wink:

to wear to my management consultant job: I think

Still, I prefer it on[quote=“Candide, post:1, topic:130245”]
prefer other materials than steel
[/quote]

prefer other materials over (of evt. ‘to’) steel

3 likes

Ik kan inmiddels de HF post niet meer aanpassen maar ik neem ze mee op mijn blog :ok_hand:

1 like

Top! Het zijn ook maar kleine zeikdingetjes hoor. Je schrijft erg goed in het Engels.

1 like

alle hulp is welkom!

Volgens mij klopte je zin dan gewoon.

1 like

nee er stond nog een ‘very’ te veel, inmiddels aangepast

1 like

haha ik zie het nu ja, ik kan nog geen geranium planten, laat staan een bos aanleggen :joy:

1 like

Top geschreven. Ik heb het met plezier gelezen, maar snel langs de plaatjes gescrolled :sunglasses:

Edit: niks mis met je fotoskills hoor, ik vind het horloge niet mooi :slight_smile:

En het is jammer dat je geen foto van een beer erbij hebt gedaan.

Groetjes van de
#oale grizzly

2 likes

Groetjes van de beer🖒😂

6 likes

Weinig licht, een inferieure camera en wat te ver weg dus moest ook nog eens mijn gare zoomlens er op. Maar een beer is het. :sunglasses:

Eigenlijk had ik die beer even de Archimede om moeten hangen. Maar ik had de bracelet afgesteld op mijn eigen pols dus dat ging niet.

4 likes

Past wel rond zijn nagel dan toch!:grin:

1 like

Prachtig geschreven.

Maar wat een kut horloge

2 likes

Leuk stuk, goed geschreven, nog beter met de input van @dialstatic! Ben benieuwd naar je volgende review!

Edit: beren en bier; topvakantie!

2 likes

ik kreeg gisteren nog wat goede feedback van @HanDavinci, die vaststelde dat het was statisch is

ik vermoed dat mijn focus op verhaallijn en mijn wat minder van nature overweg kunnen met de Engelse taal er voor heeft gezorgd dat mijn voorkeur voor mooie zinnen en proza wat onderbelicht is gebleven

dus daar ga ik nog even naar kijken

2 likes