Field watch only

8 likes

Gave Maurice Lacroix, hangt tussen field en art deco zowat. Tof ding.

1 like

Dank je, ja precies mijn sweet spot: art deco toolwatches.

1 like

Vandaag de Talvikävelyreitti trail gelopen :finland:
Het weer was dan niet top, maar dat mocht de pret niet drukken!

10 likes

Ik ben al een tijdje een fieldwatch aan het overwegen, om dus als wandel/reis horloge te gebruiken… Het begon bij een Timex snoopy editie die er leuk uit zag, maar Timex vind ik wat tricky en ben niet de grootste quarz fan. Toen kwam ik bij Hamilton uit (khaki fieldwatch). Maar Hamilton voelt voor mij als ‘zombie brand’ van watch Group om de klassieke modellen nog te verkopen. (Verschil met Omega is dat binnen Swatch dat nog een bedrijf is dat nog steeds eigen uurwerken ontwikkeld Enzo).
En toen kwam ik een fieldwatch van Seiko tegen, zoals de SRPJ85K1. Die overweeg ik nu. Schappelijk geprijsd. Had ook best een handwinder mogen zijn, want automaten hebben voor mij niet veel meerwaarde. Maar anyway, daar zit ik aan te denken. Voel je vrij te reageren of als je denkt een betere keuze te hebben.

3 likes

Als alternatief:
Praesidus A-11 Type 44 (White of Patina) - handwinder, niet al te groot, valt wel mooi (ook onder je trui én jas in de regen). Is er zowel als 38mm als 32. Door de kastvorm is die 32mm geen gekke keus.

32mm

Ietsje duurder: de Circula ProTrail is geweldig.

8 likes

Prachtig, welke referentie is dit?

Die field watches van Seiko zijn nice, kun je eigenlijk niet verkeerd aan doen.

Maar ik zou Timex (en Quartz) toch niet geheel uitsluiten; een aantal releases van de afgelopen jaren ontstijgen zeker het weekender/easy reader niveau. Bijvoorbeeld deze solar quartz (North Field Post Solar 36mm):

Succes met je keuze!

6 likes

Dit is de Seiko SNK381. Ik heb de dagschijf vervangen voor een wit exemplaar en een vlak saffierglas geplaatst.

Groetjes,

Robert

1 like

Timex Expedition North in titanium overwegen

8 likes

Dit blijft toch echt een stoer horloge met die structuur in de plaat :+1:t2:enige wat ik jammer vindt is de datum, zonder had ik m zo gekocht

1 like

7 likes

Technisch gezien een duikhorloge, maar ie pakt een “field”-achtige khaki nylon band zo goed dat ik 't ook als field watch beschouw :slight_smile:

5 likes

SCFF001

5 likes