Field watches... Wie heeft er een en wat zijn de ervaringen

Hallo HF leden,

Ik ben op zoek naar een verse aanwinst/uitbreiding van mijn collectie, en langs de dress en duik horloges wil ik nu eens richting de fieldwatches .

Wie bezit er een(of meerdere) en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Grtz William

4 likes

Wat een ongelofelijk onhandige vraag dit…

1 like

Ik heb wel eens een field watch gehad, en vond dit een fijn horloge! Er zijn zeker field watches die aan te bevelen zijn :sweat_smile:.

1 like

Hoezo? Ik vind het een heldere vraag hoor. Staat toch niets verkeerds?:smiley:

3 likes

"Wat is jullie ervaring met fieldwatches?’’

Dit zullen tientallen merken en honderden modellen zijn, in enorm veel verschillende prijsklassen. Ik betwijfel of TS hier iets mee kan en wat hij precies wilt weten.

3 likes

Ik heb er verschillende gehad, o.a. deze Hamilton. Je moet ervan houden, maar ze zijn over het algemeen natuurlijk functioneel en stevig.

Ik heb er nu een incoming van Bell & Ross; kan haast niet wachten…

Ik hou er dus wel van! :wink::+1:

15 likes

Een echte fieldwatch is de Alpinist. Maar deze volstaat ook om lekker door het bos te stekkeren. Kompasbezels zijn ouderwets :sweat_smile:

983e5ca4d79fa214b00fcc62aad79dd5fcd247fe_1_690x463

Dat is een Flieger.

3 likes

Een tijdje terug kocht ik deze Hamilton. Van tevoren werd ik gewaarschuwd dat niet te doen omdat ik er waarschijnlijk te snel op uitgekeken zou zijn. Wat denk je? Hij is al weer weg :man_facepalming:

Tof ding maar het deed me niets.
Ik heb ook wel eens een field mod gemaakt van een Vostok.

Deed me ook niets en heeft een jaar in de kast gelegen. Tot ik er een andere dial en bezel op gooide en besloot het ding te gebruiken als werkpaard. En dat bevalt prima.

Lang verhaal kort: ik heb niet zoveel met field watches. Tenzij je ze gebruikt waar ze voor gemaakt zijn.

6 likes

Ja kan ook proberen iets toe te voegen voor TS in plaats van kritiek te hebben. :wink:

7 likes

Mijn mooiste fieldwatch.

2 likes

Dus die gaat niet op! :sunglasses:

1 like

Die BR is mooi zeg
Normaal houd ik niet zo van faux patina maar dit geval erg geslaagd denk ik. Als ik hem me inbeeld met spierwitte markeringen en wijzers, zou ie toch minder ‘warm’ ogen.
Prachtig ding!

1 like

Dit type heet bij B & R ‘Military’, maar misschien bedoelen ze Military Flieger, maar dan is het inderdaad geen ‘fieldwatch’ …:thinking:Kan allemaal en ik vind het allemaal goed. :wink:

4 likes

Dank je wel man! :slightly_smiling_face:

1 like

Ooh, nou in dat geval…

Ik heb het onderstaande horloge:

(Pols omtrek van 15,9cm)

Referentienummer: H70 455 133

Erg mooi horloge, onwijs goed afleesbaar en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding(575 euro list). Hij is waterdicht tot 10 bar, wat voldoende zou moeten zijn. Door de ‘‘push out crown’’(?) durf ik er echter niet mee te gaan zwemmen.

Verder zit er een ETA 2824(Hamilton H-10) met een gangreserve van 80 uur in, dit is natuurlijk fantastisch. Daarnaast is hij lekker dun met een dikte van maar 10mm, een diameter van 38mm en een lug-to-lug van 47mm.

Als laatste heeft hij een doorzichtige achterdeksel, waardoor je het uurwerk mooi kan zien. Het uurwerk is niet bijzonder mooi afgewerkt ofzo, maar is toch wel een erg leuke bonus.

Dus als je opzoek bent naar een fieldwatch voor rond de 600 euro, dan zou ik deze Hamilton zeker overwegen!

3 likes

Precies, dus gevarieerde antwoorden en een topic wat inhoudelijk wat toevoegt :slight_smile:

Zelf had ik een Hamilton Khaki Field, heel erg fijn (en klein) horloge.

4 likes

Mooi horloge! Zou ik ook voor kunnen kiezen! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Dit is mijn fieldwatch

Terwijl het een duiker is :laughing:

Wel makkelijk om afstanden te timen met de rotating bezel :+1:

En ik weet best wel dat 7:00 ook 19:00 kan zijn.
Maar ze hadden toen kennelijk geen zin om Jan soldaat met
een timing bezel uit te rusten.
Mocht allemaal niks kosten he? :grin:

2 likes

Mooie Fieldwatch heb jij Drex! :joy::ok_hand:

2 likes

Behalve de Russische Komanderskie’s dan :wink:
Een van de weinige fieldwatches met een rotating bezel.