Dat.
Het gros van de militairen zal de meeste horloges in dit topic nooit in het donkere dierenbos dragen. Ik ken er na 41 jaar defensie geen. Maar ik snap dat het prima past binnen de piketpalen van de HF-gedachte over een fieldwatch.
Bij een fieldwatch denk ik eerder aan iets dat bij een defensie-organisatie in gebruik is (geweest) en/of daarop gebaseerd is. Denk bijv aan alles dat op de Britse G10 geïnspireerd is (zoals te vinden bij bijv CWC, Precista, Smiths).
Zelf had ik in mijn defensiejaren vooral Casio, Suunto en Traser.
Neemt niet weg dat in dit topic heel leuke horloges voorbij komen.
Klopt, ik draag alleen m’n Damasko en een Casio shitter in het bos. De rest niet.
Ik wel een aantal. Zeker 5 binnen mijn brigade. Maar die dragen geen horloges van een paar K. Een collega neemt wel zijn Explorer mee en draagt 'm in de pauzes
Dat is toch wel heul veul beter dan een Japans dressertje…die een field trip verwarren met een uurtje bloemschikken of eeuwige cirkels harken in het grind van de achtertuin
Maar Field is toch afkomstig van Military en dan zijn er een paar echte kanjers
En Bulova met een nazaat van de A-11 als je nog meer historie wilt
Ik zou eens kijken naar Traska! Ruim binnen budget, met harde coating waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de blauwe summiteer en wacht geduldig op de volgende drop.
Momenteel ook als automaat. En peppie kleurtjes.
Forrest green, en Iraqi khaki
Ik had een Casio in mijn tijd als souldjerboy en de meeste van mijn kameraden ook.