Fieldwatch tips

Dat is een flygraf, geen fieldgraf. Maar het zou zomaar voor een fieldwatch door kunnen gaan. Ik keur 'm onder protest goed.

4 likes

Ik postte hem ook onder protest. We zijn het eens. Waar is @TimeLapse als je 'm nodig hebt? Die zou dan gaan roepen dat het een 300m WR horloge is met een profiel van een duikboot onder de as.

2 likes

Alle drie heel leuk, maar niet voor mij helaas.

De Farer geeft mij teveel flieger vibes. En daarnaast krijg ik stuiptrekkingen van een GMT wijzer. Ik raak daar volledig het overzicht mee kwijt :slight_smile:

Ik ben heel erg gecharmeerd van Nomos, maar ik zou in dit geval te bang zijn krassen te krijgen op dat mooi gepolijste kast. Ik zoek nu echt iets wat ik 24/7 zonder zorgen op de pols kan dragen.

De Seiko (new Sarb) is heel leuk, ik heb in het verleden ook de groene 017 gehad. Maar mijn voorkeur zou in dit geval gaan naar de nieuwe Prospex Alpinist lijn. Ik weet nog dat ik mij enorm stoorde aan dat extra kroontje op de 017.

De Damasko DS30 van @Drebin. Hij weet het zelf nog niet, maar die flippert 'ie zo door.

3 likes

Kan niets uitsluiten :joy:

2 likes

Leuk prijsje ook, wat zie ik over het hoofd?
Volgens mij heb je met import en douaneheffingen nog steeds een goede deal te pakken.

Als je je bewust bent van de dikte? Niks.

Die gaat het heel goed doen met battle scars.

Herinner me er aan om over drie jaar een foto te posten. Dan ga je de mooie wabi-sabi zien.

Mijn mening voor Outdoor

Van belang is dat ie kras vrij blijft

Outdoor is voor mij meer Groen

Archimede heeft gehard staal

Subdelta heeft ook gehard staal

1 like

Tadaa.

2 likes

Deze :ok_hand:

1 like

Deze site geeft ze bijna weg. Mar er komen nog invoer kosten overheen dacht ik.

Ik vind dit heel kick, maar ik begrijp inmiddels dat het een limited edition is en de prijs ook boven budget. Dus hier heb je geen k… -ehh- niet zoveel aan.

Desalniettemin, plaatjes zijn altijd leuk.

5 likes

Een Halios Universa natuurlijk. :cowboy_hat_face:

5 likes

Nieuw boven budget maar wellicht als pre-owned te vinden rondom het bedrag…

Feitelijk niet echt een field watch maar naar mijn mening schurkt hij er dicht genoeg tegenaan. Echt een mooi horloge en het onderzoeken waard!

3 likes

Dat heeft ie pas sinds de laatste iteratie :wink: misschien kan je wel voor nog veel minder een occasion vinden zónder

Solojapan ff mailen voor zijn prijs. Die zal redelijk in de buurt komen zonder importbullshit.

Zeker, maar geen fieldwatch. Casual watch.

Ah dan is het goed 🥲

Anyway. Een fieldwatch is in de regel een doodsaai militair geïnspireerd horloge met een goede afleesbaarheid. Hij wil met een kleurtje en rond de 1k.

Horlogebudget is immers een relatief begrip.

I rest my case.

2 likes

Ik dacht ook meteen aan de groene Khaki

1 like

80 uur power reserve, titanium, kleurtje, onder de 1000 euro, 100m water resist (geen screw down helaas)

What’s not to like :grin:

1 like

Dat.
Het gros van de militairen zal de meeste horloges in dit topic nooit in het donkere dierenbos dragen. Ik ken er na 41 jaar defensie geen. Maar ik snap dat het prima past binnen de piketpalen van de HF-gedachte over een fieldwatch.
Bij een fieldwatch denk ik eerder aan iets dat bij een defensie-organisatie in gebruik is (geweest) en/of daarop gebaseerd is. Denk bijv aan alles dat op de Britse G10 geïnspireerd is (zoals te vinden bij bijv CWC, Precista, Smiths).
Zelf had ik in mijn defensiejaren vooral Casio, Suunto en Traser.
Neemt niet weg dat in dit topic heel leuke horloges voorbij komen.

Mand.

2 likes