Fiffer 2022: Travel Watch

Ik zit vol verwachting te wachten :saluting_face:

2 likes

Die band staat em goed. Bedankt voor de gift :heart_eyes:

1 like

Heel blij dat deze ook erbij is, die wil ik wel ook even op bezoek.@marnixmoed wat blijft het toch een leuk concept die ik gemist heb. Ik was even vergeten hoe graag ik hieraan deelnam.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler :point_left:
34 D.r
35 OwenGraven

1 like

Alrighty de fiffert is binnen en mocht gelijk vliegen!

Eerste indruk? Glycine zéér nette afwerking, zeker voor die prijs. En ik word helemaal gek van de 24uursaanduiding.

4 likes

Hij is al onderweg naar @Owengraven!

Positief verrast door de kwaliteit van het horloge overall.

Maarrrr ik werd echt boos van die 24-uurs aanduiding. Bewijst maar weer dat traditionele afleesbaarheid een van de belangrijkste eigenschappen van een horloge is voor me.

@Owengraven veel plezier ermee!

3 likes

Vandaag is ie er dan, ondanks het koude sneeuwweer.

Eerste indruk is mooi horloge, goede bouwkwaliteit, het gaat nog wennen zijn aan de wijzerplaat, die vind ik enorm gaaf door de details en de kleur maar het zetten van de minuutjes was toch even zoeken.

De vergroting op de datum valt mij enorm op, ik ben het dan ook niet gewend want mijn collectie heeft geen, dus even zien hoe ik mij er binnen paar dagen ervan voel.

Zit een toffe collectie bandjes bij, dus ook dat probeer ik ook eens uit.

3 likes

Nog enkele kiekjes met de bandjes die ik ondertussen heb getest.

Mijn review is dat het een mooie horloge is, de wijzerplaat heeft zo een charme en alles klopt. de afwerking is echt goed. De 2de kroon heeft een prachtige arcering. Het feit dat je 2 uren kan instellen is echt een “complicatie” die ik kan waarderen.

De 24-uur wijzerplaat, daar heb ik toch gemende gevoelens rond. Het lezen is na een dag of 2 wel beter maar je blijft eigenlijk maar een kleiner deel zien van de wijzerplaat dan een horloge die helemaal rondgaat. Wat mijn brein het gedacht geeft dat ik een deel “onbenut” laat.

The ugly? de cyclops, deze horloge bevestigd mijn afkeer voor vergrotingen op datums. Dit is uiteraard een heel persoonlijke mening, maar ik heb veel liever een vlak glaasje zonder distortie.

Ik ben heel blij dat ik hem kan testen op deze manier, en zo weer enkele belangrijke en minder belangrijke dingen die ik waardeer aan een horloge. Glycine als merk leer kennen, de rotor op het uurwerk is een prachtige knipoog.

Dus, is er iemand die hem als volgende wenst? Ik scroll’de even naar boven maar vond niet direct een volger. Dus @marnixmoed ik vermoed dat ik hem dan weer jouw kant mag versturen?

3 likes

Nee hoor, mijn ingebrachte Fiffere mogen bij de laatste blijven totdat iemand zich weer meldt.

1 like

He Owen,

Ik zet me graag op de lijst! Laat mij hem maar 2 weken proberen! Ben benieuwd hoe ik zo’n 24 uurs zal ervaren.

1 like

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven :point_left:
36 Patrick010

Zo, geregeld :wink:

3 likes

Net te laat! Wilde net de lijst kopiëren :laughing:

3 likes

top :smiley: blij dat hij dan binnen een paar dagen weer zijn weg kan vervolgen.

2 likes

De laatste met de Airman Vintage.

Heel blij dat ik hem mocht testen, mijn feedback blijft hetzelfde. Vanaf morgen gaat hij richting @Patrick010

4 likes

De fiffer is in goede orde ontvangen van @Owengraven. Eerste oogopslag een tof horloge. Ben benieuwd naar de draagbaarheid de komende dagen. To be continued!

3 likes

Veel plezier ermee. Er moet inmiddels ook een hele lading aan bandjes bij zitten denk ik?

Thanks, er zit alleen dit bandje en nog een leren bij volgens mij… :sweat_smile: moet ff de doos nog goed inspecteren

1 like

Alleen het leren/suede bandje waar die op zit en het bandje van @Spooler zit er bij…

1 like

Zo jammer dat er weer mensen zijn die zich zaken toe-eigenen die niet van hun zijn.

Ik was de eerste die deze mocht ontvangen en had er naast het originele bandje nog twee bij gedaan. Nu blijken die dus allemaal weg te zijn. Heel triest dit!

2 likes

Ik ontving hem van @D.R met de bandjes hoor en stuurde die ook zo op
@Chlorophyl kunnen we er ook aub ni direct van uitgaan van kwaad opzet

Ik heb die gewikkeld in de bubbels dacht ik als opvulling naast de doos. maar aan de foto van versturen van de doos en ontvangst is er wel iets gescheurd ondanks dat het volledig rondom met ducttape was.

Thuis ook gecheckt dat ik hem niet vergeten was toevoegen

@Patrick010 gaat nog even checken en ik hoop zo hard dat het niet in transport is gebeurd want dan baal ik er echt enorm van. t’zou de eerste keer zijn dat er iets kwijt gaat van een Fiffer die bij mij passeert.

3 likes

Ik hoop het van harte maar het is al vaker bij Fiffers voorgekomen.

Het was ook niet duidelijk dat jij wel alle bandjes had ontvangen. :+1:

2 likes