Iemand een idee hoe ik de rechter, groene, strap gemonteerd krijg? Ik zie alleen maar filmpjes van de linker. En met mijn beperkte IQ kom ik na 45 minuten klooien tot de conclusie dat ik hulp nodig heb.
Wit is een gewaagde keuze op de Airman. Ondanks dat ik originele Tropic straps heel fijn vind past deze kopie niet bij dit horloge qua look & feel. Ook een premium band zou geen verschil maken voor mij. Maar een dikke witte rubberen strap, met waffle structuur of iets dergelijks zou ik zeker proberen als dit mijn horloge was. Ik heb dit nu helaas niet liggen in 22mm. Heel donkergroen zou ik meteen meebestellen. Ondanks dat ik de lugaansluiting zonder curved ends waarschijnlijk niet mooi vind.
Zei ik Riot? Rios om vandaag. Ook een prachtige band in de fraaie lederen opberghoes. Echt een leuke aanvulling op deze Fiffer.
Opvallend: de Riot band is maat M, ik heb een 17,5cm polsmaat, maar in de kleinste stand en is dan nog net te ruim voor mij. Iets om rekening mee te houden als ik ooit banden bestel van dit merk, maat S voor mij dus.
Een Medium polsmaat is doorgaans van 16,5 tot 17,8 of 19cm, afhankelijk van welke bron je raadpleegt. Dus raar dat Rios hiervan afwijkt. Toch?
In 1995 had Longines een limited edition in Japan op de markt gebracht, een R0503V van hun Weems uit de jaren '40. De bezel heeft geen GMT functie, zoals de Airman, maar is dagelijks wel bruikbaarder. Voor de prijs van de Glycine koop je een Longines. Rijmt, ik weet 't
Leuk om te horen, ik wens je er alvast veel plezier mee. Het is een heerlijk horloge, vind ik. Deze uitvoering zal altijd wel op mijn radar blijven om misschien ooit eens op te pikken voor in de wekelijkse roulatie.
Dit keer heb ik geen bandjes toegevoegd, ik had niets dat hier beter bij stond. Het bandje van @Spooler vond ik erg fraai, maar ik droeg de Airman het liefst op de bruine Kvarnskö.
Voor de administratie: het is vandaag de 24e mei - 't pakketje gaat van de week door.
@marnixmoed Nogmaals bedankt voor het Fiffer concept, je vrijgevigheid en deze Glycine Airman. Het brengt veel plezier en nieuwe inzichten met zich mee. Alle bandjes die zijn toegevoegd maken het een leuke ervaring, al ben ik te onderontwikkeld voor die MN Straps.
T is alweer even geleden dat ik ie bij mij was. Als ik t me goed herinner vond ik de afwerking vd kast goed, zonder veel poespas. De vorm vd lugs vind ik wel n apart tintje hebben vd zijkant gezien, welke bijdraagt aan t retro gevoel.
Net als Marnix vind ik de kast echt op vintage lijken, maar dat komt ook omdat Glycine deze kast handmatig afwerkt, begreep ik. Satijn, mat en gepolijst dus. Dat vind ik een dikke plus.
Dat maakt voor mij een groot verschil met CNC-kasten die je in hetzelfde prijssegment ook veel ziet. Het is niet in your face, maar bescheiden en toch uitgesproken. Erg smaakvol voor een toolwatch.
Het is in een collectie met vintage horloges, youngtimers en nieuw spul een exemplaar dat waarschijnlijk eerder bij de oude horloges wordt ingeschat als je de kasten op bouwjaar op een rij legt.
Eerste indruk is zéér positief! Voor een horloge met een lug-to-lug van bijna 5cm draagt hij bijzonder goed. Ik ga hem eens goed testen komende twee weken!