Fiffer 2022: Travel Watch

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010:
37 Geuzzz
38 Matt1996
39 Tijdspraak
40 jos :point_left:
41 Cav
42 Demtah
43 Handaufzug
44 D91

Leuk concept!

1 like

Iemand een idee hoe ik de rechter, groene, strap gemonteerd krijg? Ik zie alleen maar filmpjes van de linker. En met mijn beperkte IQ kom ik na 45 minuten klooien tot de conclusie dat ik hulp nodig heb.

Ik heb het nu zo geprobeerd:


Maar ik kan me niet voorstellen dat men dit fijn vindt.

Update

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010:
37 Geuzzz
38 Matt1996
39 Tijdspraak
40 jos
41 Cav :point_left:
42 Demtah
43 Handaufzug
44 D91

1 like


Zwarte straps met zwarte plaat doen het voor mij niet, maar de Airman kan het hebben.


Wit is een gewaagde keuze op de Airman. Ondanks dat ik originele Tropic straps heel fijn vind past deze kopie niet bij dit horloge qua look & feel. Ook een premium band zou geen verschil maken voor mij. Maar een dikke witte rubberen strap, met waffle structuur of iets dergelijks zou ik zeker proberen als dit mijn horloge was. Ik heb dit nu helaas niet liggen in 22mm. Heel donkergroen zou ik meteen meebestellen. Ondanks dat ik de lugaansluiting zonder curved ends waarschijnlijk niet mooi vind.


De Nato zou ik zelf inkorten naar single pass, hij komt bij mij net niet mooi uit.

Morgen weer terug naar bruin leer, de Riot strap ga ik dan proberen.

6 likes


Zei ik Riot? Rios om vandaag. Ook een prachtige band in de fraaie lederen opberghoes. Echt een leuke aanvulling op deze Fiffer.

Opvallend: de Riot band is maat M, ik heb een 17,5cm polsmaat, maar in de kleinste stand en is dan nog net te ruim voor mij. Iets om rekening mee te houden als ik ooit banden bestel van dit merk, maat S voor mij dus.

Een Medium polsmaat is doorgaans van 16,5 tot 17,8 of 19cm, afhankelijk van welke bron je raadpleegt. Dus raar dat Rios hiervan afwijkt. Toch?

Molequin hanteert dit en dat is ook mijn ervaring elders:

3 likes

Update

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010:
37 Geuzzz
38 Matt1996
39 Tijdspraak
40 jos
41 Cav :point_left:
42 Demtah
43 Handaufzug
44 D91
45 Phoenix.bas

2 likes

5 likes

3 likes


De Airman heeft best veel draagtijd gekregen, maar ik merk dat ik behoefte krijg om weer met mijn eigen horloges op pad te gaan.

Hij past bij best veel outfits en en dat maakt hem goed inzetbaar als horloge in de wekelijkse roulatie.

Deze week gaat hij richting Demtah. :sunglasses:

Nog even dit: de Longines Weems, het eerste pilotenhorloge met een draaibare bezel. Zeg ik dat goed?

In 1995 had Longines een limited edition in Japan op de markt gebracht, een R0503V van hun Weems uit de jaren '40. De bezel heeft geen GMT functie, zoals de Airman, maar is dagelijks wel bruikbaarder. Voor de prijs van de Glycine koop je een Longines. Rijmt, ik weet 't :nerd_face:

4 likes

Zo leuk al je bijdragen @Cav, zo krijg ik steeds meer voorpret voor mijn twee weekjes met deze leuke fiffer.

3 likes

Leuk om te horen, ik wens je er alvast veel plezier mee. Het is een heerlijk horloge, vind ik. Deze uitvoering zal altijd wel op mijn radar blijven om misschien ooit eens op te pikken voor in de wekelijkse roulatie.

Eerst @Demtah :sunglasses::+1:t3:

2 likes


Dit keer heb ik geen bandjes toegevoegd, ik had niets dat hier beter bij stond. Het bandje van @Spooler vond ik erg fraai, maar ik droeg de Airman het liefst op de bruine Kvarnskö.


Alvast ingepakt


Voor de administratie: het is vandaag de 24e mei - 't pakketje gaat van de week door.

@marnixmoed Nogmaals bedankt voor het Fiffer concept, je vrijgevigheid en deze Glycine Airman. Het brengt veel plezier en nieuwe inzichten met zich mee. Alle bandjes die zijn toegevoegd maken het een leuke ervaring, al ben ik te onderontwikkeld voor die MN Straps. :scream::laughing:

3 likes

Ik vind dit eigenlijk een heel leuk model sinds dag 1.
Hoe ervaren jullie de afwerking van de kast?

2 likes

T is alweer even geleden dat ik ie bij mij was. Als ik t me goed herinner vond ik de afwerking vd kast goed, zonder veel poespas. De vorm vd lugs vind ik wel n apart tintje hebben vd zijkant gezien, welke bijdraagt aan t retro gevoel.

Hier mooi geschoten door Cav:

5 likes

Net als Marnix vind ik de kast echt op vintage lijken, maar dat komt ook omdat Glycine deze kast handmatig afwerkt, begreep ik. Satijn, mat en gepolijst dus. Dat vind ik een dikke plus.

Dat maakt voor mij een groot verschil met CNC-kasten die je in hetzelfde prijssegment ook veel ziet. Het is niet in your face, maar bescheiden en toch uitgesproken. Erg smaakvol voor een toolwatch.

Het is in een collectie met vintage horloges, youngtimers en nieuw spul een exemplaar dat waarschijnlijk eerder bij de oude horloges wordt ingeschat als je de kasten op bouwjaar op een rij legt.

3 likes

Update, Fiffer is onderweg naar Demtah

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010
37 Geuzzz
38 Matt1996
39 Tijdspraak
40 jos
41 Cav :incoming_envelope::watch:
:point_down:
42 Demtah
43 Handaufzug
44 D91
45 Phoenix.bas

3 likes

Inmiddels ontvangen! De fiffer heeft de lange reis ongeschonden overleefd. Dat kon ook niet anders met de wijze waarop @Cav het heeft gepakt😄

Eerste indruk is zéér positief! Voor een horloge met een lug-to-lug van bijna 5cm draagt hij bijzonder goed. Ik ga hem eens goed testen komende twee weken!

8 likes

Beleving :100::sweat_smile:

2 likes

Ik hoor wel vaker bij Fiffers dat de verpakking super bombproof zijn ingepakt met vaak vele lagen aan tape over tape :joy:

2 likes

Véél enthousiaste eindbeoordelingen voor deze mooie Airman. Zijn er ook leden die het horloge gekocht hebben? :thinking:

1 like