Fiffer 2022: Travel Watch

Bedankt @marnixmoed, duidelijke informatie. :ok_hand: Leuk dat je hem nog in de aanbieding hebt kunnen kopen. Helaas zie ik dit model, GL0377 al niet meer op de EU site van Glycine. Terwijl dit wel de leukste versie is! Met de loupe op het datumvenster. :smile:
Ik heb ook bijna het idee dat het toch een soort LE/SE was, want ik zie hem bijv. ook al niet meer op de site van Gnomon.

Mochten mensen het leuk vinden al iets meer te weten te komen over dit model… hierbij een leuke review van Gnomon.

1 like

Leuk filmpje. En klopt, t was de laatste die ze op voorraad hadden en werd speciaal bewaard.

Ik heb t idee dat Glycine variaties v n lijn uitbrengt voor n poos, om erna met n vervanger te komen. Voor de Noon was er dacht ik de DC4 die er erg op lijkt.

Je kunt altijd vragen of ze nog n Noon voor je kunnen bestellen.

Thanks ik ga dat zeker onthouden. Maar eerst wil ik hem natuurlijk hands-on proberen! :smiley: :v:

1 like

Leuk horloge, wil ik zeker eens proberen, zo’n 24u aanduiding.
Ik zet me er graag bij.
Top initiatief @marnixmoed :+1:

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Tomdenh
15 Chronoloog
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5

1 like

Of course, daar is n Fiffer immers voor :grin:

Oh ja, voor degenen die de andere Fiffers nog niet kennen, hier is n overzicht te vinden

1 like

De Airman gaat weer de lucht in!

8 likes

Hij staat je goed! :ok_hand: Heel tof horloge.

2 likes

Geland!

5 likes

Nog geen tijdzone gepasseerd, maar t luchtmannetje is in elk geval al hoog in de lucht geweest :partying_face:

3 likes

Hoe kan ik deze Fiffer nou gemist hebben!? Count me in! :star:

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Tomdenh
15 Chronoloog
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy

Het zal nog wel ff een poos duren voordat ik eindelijk aan de beurt ben, maar toch bij voorbaat alvast dank voor het initiatief @marnixmoed. :+1:

2 likes

Dit is al de derde of vierde fiffer van @Marnixmoed die ik mag proberen. Nu heb ik hem zelfs als eerste persoonlijk mogen ontvangen. Erg leuk je een keer te ontmoeten!

De Airman heeft z’n eerste HF luchtreis achter de rug met een trip naar Xabia/Javea. Zie de foto’s hierboven.

Wing heeft er al het nodige over geschreven waar ik me wel in kan vinden maar hier toch nog even mijn bevindingen.

Allereerst vind ik het een mooi horloge met een eigen look. Hij oogt lekker vintage maar ook zonder faux patina zou ik hem mooi en vintage vinden. De maat is ook perfect. 42mm zou voor mij te groot zijn.

De 24-uurs schaal vraagt wel even gewenning met aflezen. Na een paar dagen lukt het overdag vrij aardig maar in het donker is het toch wel echt slecht aflezen. Omdat ik tegenwoordig gebruik moet maken van een leesbril was dit het eerste horloge waarvan ik de tijd nav de stand van de wijzers niet direct kon aflezen. In de schemer wordt dit allemaal nog wat lastiger. Misschien zou een 42mm dan toch beter zijn.

De rode datumweergave is leuk maar de datumpuist had voor mij achterwege moge blijven. Daar ben ik niet zo’n fan van.

De 24-uurs ring kan je vastzetten met een schroefkroon welke je goed moet aandraaien anders is deze snel weer los hoewel de ring nooit is verdraaid in die paar dagen.

De kroon is wat klein om op te winden. Als een horloge stilvalt geef ik altijd een paar slagen om het weer op te starten. Deze kroon is voor mij te klein om makkelijk op te winden. Dan maar een paar ‘Seiko swings’ geven om de automaat op te starten. :wink:

Het bandje zit prima en past goed bij het horloge.

Conclusie: De lastige afleesbaarheid maakt het voor mij niet een horloge dat ik snel zal kopen. Ik heb eerder een ‘gewone’ GMT gehad en daar vind ik de afleesbaarheid toch fijner van. Wel jammer want ik vind het wel een mooi horloge.

@marnixmoed, bedankt voor het lenen. Ik heb het zwemmen deze keer maar achterwege gelaten. We hadden een prachtig zwembad maar helaas niet verwarmd. :cold_face:

Ik heb twee bandjes bijgevoegd zodat jullie wat kunnen proberen.

@Bottero het pakketje is onderweg. Veel plezier ermee!

7 likes

En aangekomen! Sorry voor de brakke foto, maar nu even geen tijd. Op een later moment voor een betere post. Moet zeggen dat de eerste snelle indruk zet positief is. Alvast bedankt @marnixmoed voor dit zoveelste geweldige initiatief tot een mooie fiffer en @Chlorophyl voor de goede verzending!

4 likes

Voor alle dragers van de Airman NOON.
Ik zou toch sterk afraden te gaan zwemmen met een 5 ATM waterdicht horloge , dat is vragen om problemen.

2 likes

Ik dacht dat horloges vanaf 5 atm geschikt zijn om mee te zwemmen?

Zwemmen doen we met een Combat Sub 20 ATM, een 5 ATM waterdichte Airman kan best een keertje nat worden maar zwemmen met grote temperatuurverschillen in de zomer en eventueel wilde bewegingen in het water tijdens het zwemmen en in het water springen / duiken geven toch erg veel kans op problemen.

1 like

afbeelding

2 likes

Ik zet mezelf graag op de lijst om deze stijl een keer te proberen.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Tomdenh
15 Chronoloog
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234

1 like

Deze was ik blijkbaar vergeten of had ik gemist. Leuk man!

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Tomdenh
15 Chronoloog
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer

1 like

Ter verduidelijking; de Fiffer bevindt zich momenteel al bij nr 3; 3 Bottero :point_left:

De volgorde is dus…

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero :point_left:
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe
14 Tomdenh
15 Chronoloog
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer

1 like