Fiffer 2022: Travel Watch

@marnixmoed laat de keuze aan de groep hoe (bont) de nieuwe watchroll mag gaan worden. Ik heb 3 polls aangemaakt waarmee de kleur, de manier van vastmaken en montage kan worden gekozen. Stemmen kan t/m 4 maart 22:00 uur!

• 1 blauw
  • 2 donkerbruin
  • 3 cognac
  • 4 bruin gemeleerd
  • 5 zwart
0 stemmers
  • veter
  • geweerknop (zie 2e afb.)
  • knoop
0 stemmers
  • holnieten (zie 3e afb)
  • blauw draad
  • rood draad
  • zwarte draad
  • oranje draad
  • grijs draad
  • geel draad
0 stemmers

3 likes

Ik wacht nog op verder nieuws van PostNL en de claim, zodra ik een uodate krijg post ik het hier.

De nieuwe rol gaat er top uitzien @Chronoloog , bedankt alvast

2 likes

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010 :point_left:
37 Geuzzz

Heb mezelf aan de lijst toegevoegd. Wil hem wel proberen en heb nog 22mm bandjes over die ik niet gebruik, dus die kunnen er daarna erbij in de doos.

2 likes

De Airman is nu 2 weken in mijn bezit. Jammer dat het transport zo mis is gegaan en een deel van de inhoud ontbrak. Gelukkig heb ik daar goed contact over gehad met @Owengraven en hopelijk komt er nog iets van terecht bij PostNL.

Terug naar waar het om gaat, de ster van de show.

Toch maar een beknopte beoordeling opsommen dan maar :smile:

Look and feel:
In het eerste gezicht een heel cool horloge, lekkere vintage vibe. Ook de bouwkwaliteit is dik in orde voor zover ik dat kan beoordelen. En al mijn voorgangers zijn heel zuinig geweest want de staat is nog dikke prima! De leesbaarheid vindt ik in orde behalve dat die loep in de weg zit om de hele wijzerplaat goed af te kunnen lezen.

Gebruik:
De 24 uurs weergave is even wennen maar went toch best wel snel, zeker als je hem paar dagen achter elkaar draagt. De draagbaarheid is eigenlijk wel erg fijn met 40mm en ca 12mm dikte op mijn 18cm pols. Daarnaar kan deze glycine heel veel bandjes hebben. Ik had gelukkig nog best wat 22mm bandjes liggen om te proberen. Ik zal daar ook een aantal van bij doen als ie richting @Geuzzz gaat.

Bezel:
Leuk dat de bezel met een aparte kroon wordt vast gehouden en je daarmee geen zorgen hebt als je een tweede tijdzone in de gaten wil houden. De uitlijning van de bezel is niet helemaal perfect volgens mij. Maar ik stoor me daar niet heel erg aan.

Datum:
Ik vind een rode datum erg cool maar die loep vindt ik echt een doorn in het oog. Komt de leesbaarheid totaal niet ten goede helaas.

Lume:
Voldoende om bij overschakelen naar donker nog wel iets te kunnen zien. Echter lijken de wijzers wel op elkaar en in combinatie met ontbrekende lume indexen en 24 uurs notering is het in het donker lastig tijd aflezen.

Eindoordeel:
Zou ik een glycine overwegen? Ja, dat denk ik wel. Maar dan niet deze en hij zal niet op de shortlist maar de longlist komen. In ieder geval wel eentje zonder datumloep en met iets meer contrast/kleur in de wijzerplaat. Ik heb met plezier een aantal dagen een leuk horloge mogen dragen, precies wat de bedoeling is van de fiffer.

En nu door naar de volgende! @Geuzzz doe mij even een PM.

5 likes

Ja, vond ik ook n gemis in t donker. Met n 12 uurs wijzerplaat is t al beetje gokken of t 1 of 2 uur 's nachts is zonder lume op de indexen. Maar op deze 24 uurs wijzerplaat is t helemaal lastig.

1 like

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 PetraO
31 Mauzer
32 xfactory
33 Spooler
34 D.r
35 OwenGraven
36 Patrick010 :point_left:
37 Geuzzz
38 Matt1996

Ik probeer hem ook graag uit! Leuk om eens een 24 uurs te proberen. Ben erg benieuwd.

2 likes

De nieuwe watchroll is klaar. Het is nieuw cognackleurig leer geworden. Het mooie weer maakte mij wat lui en eigenwijs: de holnietjes hebben van het oranje draad gewonnen :smile:

@Patrick010 ik stuur je een PM om de dropoff af te spreken.

12 likes

Geweldig!

1 like

Wat gaaf dat de bandjes er zo in vastgezet kunnen worden :+1:

1 like

Met plezier gedragen en leuk om @Chronoloog in persona te ontmoeten. Altijd tof als HF leden bij je in de buurt blijken te wonen. De watchroll is toegevoegd aan de set en gevuld met wat banden die ik nog had liggen om te proberen voor de volgende. Zo is de set weer wat completer na het afgelopen postNL debacle en onderweg naar @Geuzzz !

6 likes

Top :smiley:
Blij om te zien dat we altijd kunnen samenkomen in tegenspoed.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op PostNL :roll_eyes: maar bon, ik geef hier wel feedback in als het op iets nuttigs uitmond. Op dit moment heb ik al 4 keer alle foto’s moeten opsturen en het relaas al een paar keer gedaan. Zodra dat rond is bekijk ik ook voor een mooie contributie te leveren.

Echt een Keivette straproll gemaakt @Chronoloog , Superleuk voor de bandjes @Patrick010 en bedankt voor het meewerken.

Benieuwd wat @Geuzzz zal vinden van de Glycine.

4 likes

Bedankt @Chronoloog voor de mooie roll en @Patrick010 voor de mooie toevoegingen aan bandjes :pray:

2 likes

@Geuzzz Heb je hem al kunnen proberen :smiley:? We zijn benieuwd naar je eerste reactie!

2 likes

Geduld, Geduld. Nog geen tijd gehad en de doos is nog dicht. Zal er dit weekend tijd voor maken.

2 likes

Helaas weer niet veel tijd dit weekend, maar ik heb het pakket opengemaakt. Alles zat er nog in en was netjes verpakt. Best een heel leuk horloge, niet helemaal mijn stijl, maar we gaan hem gewoon proberen deze week. Daarna geef ik mijn mening.

3 likes

Gewoon dragen inderdaad, het groeit op je :wink:

3 likes

Altijd leuk om iets nieuws om de pols te hebben. De historie druipt er vanaf, en het design is echt uniek met die 24-uurs wijzerplaat en dubbele bezel.

Toch merkte ik dat deze uitvoering niet helemaal mijn ding is. Iets te groot, misschien net iets te veel ‘gilt’ voor mijn smaak en geen fan van de cyclops.

Dat gezegd hebbende, ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens de witte variant wil proberen :slight_smile:

Dank voor het vertrouwen. Hij is weer ingepakt met wat extra bandjes en klaar voor de volgende!

3 likes

Bedankt voor je impressie en toevoegingen. En fijn zo een overzichtsfoto om de inhoud vh pakket te zien.

2 likes

Mooi dat ie weer een “volledige” fiffer is. Helemaal tiptop klaar voor de volgende.

:see_no_evil: Ik ben nog steeds aan het mailen met de verzekering van het pakketje, postNL wil maar niet toegeven dat het hun fout is en zolang dat zo is betalen ze niets uit.

2 likes

Ik heb eindelijk een compensatie gekregen voor de fiffer, het bedrag van 2 originele Glycine NATO’s. Dit na 15 mails en een dikke 3 maand verder, dus zoals geadverteerd was de verzendingsverzekering echt moeiteloos en snel in het afhandelen van die claim.

Mijn voorstel is dat ik het stort aan de huidige/volgende eigenaar en dat die extra’s kan toevoegen.

Maar ik laat @marnixmoed even antwoorden wat hij het beste vind, ik stuur het ook graag gewoon door naar jou.

2 likes