@marnixmoed Dank voor het mogelijk maken van deze fiffer. Erg mooi om zo kennis te kunnen maken met een 24-uurs horloge.
Ruim een week heb ik het horloge met plezier gedragen. Het gevolg is dat een 24-uurs horloge op mijn verlanglijstje is komen te staan.
Van de blokkering van de bezel ben ik nog steeds geen fan. Hier zie ik liever een “normale” met klikjes. Ook een datumpukkel vind ik niet zo mooi bij een horloge.
Erg grappig was het dat een klant dacht dat het horloge niet op tijd stond. Een leuk gesprek vloeide daar uit voort.
Het soort van retro design spreekt me ook wel aan.
En in het kader van: “Wat is een bericht zonder foto’s?”
Ook ik krijg geen reactie van @fat_elvis. Omdat ik eind van de week een reisje ga maken en het horloge dan niet door kan sturen gaan we door naar @PDB.
Edd (@iNeedaWatch) reageert niet op pb en ik zag dat het ook al 3 maanden geleden is dat hij actief was . De volgende in de rij is @JeWe. Ik ga je een pb sturen.
Voor mezelf moet ik het avontuur met de Glycine nog even netjes afsluiten. Inmiddels zoals bekend bij @JeWe.
De glycine heeft mij positief verrast. Ik was in eerste instantie wat benauwd voor de lange lugs. In de praktijk nergens voor nodig. Een heel leuk horloge zelfs bij de wederhelft viel deze in de smaak
Wat vind ik positief:
aanblik
Formaat
smoel
24 uurs aanduiding
aanblik wijzerplaat
Wat kan beter:
leesbaarheid wijzerplaat bij deze aanduiding
datumloepje vond ik storend
bandenkeuze bij deze uitvoering
Zoals jullie zien zijn er meer positieve punten, dan punten om te verbeteren. Ik denk dan ook dat dit een toekomstige aanschaf gaat worden. Echter wel in een andere uitvoering
@marnixmoed: dank voor het mogen uitproberen Dit wordt bijzonder gewaardeerd en is een van de betere initiatieven op HF.
Iedereen die de fiffer nog gaat krijgen: veel plezier ermee. Tot slot nog wat foto’s
Mocht t van belang zijn, hou dan in t achterhoofd dat niet alle uitvoeringen even goed water bestendig zijn. Sommige zijn dacht ik 10 bar WR, andere weer slechts 3 bar WR.
Vandaag van @JeWe de fiffer in ontvangst mogen nemen. Bedankt voor de gezellige kennismaking. Waardevolle bijvangst van dit mooie initiatief.
Over de Glycine. Ik ben aangenaam verrast. ‘Mijn’ eerste horloge met een zichtbodem. Interessant bezel-mechanisme. De platte kroon die geen ‘indruk’ in de huid achterlaat. De geborstelde voorkant van de kast. De rustige wijzerplaat dankzij de egale vintage kleurstelling en plaatsing van de kleinere oneven cijfers tussen de grote even cijfers houden. Het leuke detail van de AM, Noon en PM aanduiding. Erg leuk om de secondewijzer vergroot langs de datumpukkel te zien lopen. De subtiele lume.
De stugge zwarte nato vind ik van de meegeleverde banden het beste staan, maar (nog) niet prettig dragen. Ik slinger er van het weekend een comfortabele imitatie MN strap om. Ben benieuwd hoe dat bevalt.