De lugs komen wel tot hun recht zo. Maar ik krijg er hetzelfde gevoel bij als een 42mm Pelagos op Nato: de kastrand is net te hoog hiervoor, maar in dit geval heeft Revelot het wel gaaf afgewerkt.
Wat @R_B zag, zag ik ook, maar mijn eerste indruk was minder storend. Ik ben er even ingedoken:
“At the center of the dial lies a set of hands that are chamfered with mirror on the side and brushed on top with a generous dash of Super-Luminova (depending on variant)…” - Revelot website
Dus als ik het goed begrijp is het een facetrandje, die spiegelt? Met mijn Chinese macrostand heb ik wat geprobeerd vast te leggen. Morgen komt Jordy hier langs, die paai ik wel ff voor betere macro shots.
Het blijft lastig om het menselijk oog na te bootsen met mijn camera, de flikkering of fonkeling op het metoriet vind ik erg leuk met het licht buiten.
De vergelijking met de kastvorm van een Seiko Turtle die eerder werd gemaakt is niet zo gek. Ik denk dat de kastvorm van deze Revelot Admiral GMT Damascus tussen de SKX009(J) en SRP777(J).
Die vorm, deze tussenweg tussen de “gewone” lugs van de SKX en de brede Turtle lugs zorgen ervoor dat de relatief zware duiker mooi stabiel op de pols ligt en niet zwaar aanvoelt als je hem draagt (wel los in de hand, in vergelijking tot de Pelagos 42mm). Alle genoemde duikers hebben 22mm lugbreedte. De Turtle draagt veel kleiner dan je op basis van de diameter zou verwachten en dat geldt dus ook voor deze Revelot.