Fiffer 2026: Revelot Admiral GMT Damascus Meteorite

Geweldig wederom @marnixmoed, tof initiatief en erg leuk om te volgen.

1 like

Wat een geweldig spectaculair en extravagant design is dit. En ook mooi. Super tof om deze 2 weken te mogen ervaren! Ik meld me graag aan.
marnixmoed
Bram95
R_B
Cav
Knoopje413
Patrick010
xfactory
Robinj
Kouco
H-Dirk
EddieC

1 like

Ik doe mee !

1 like

Dat is een apart mooi horloge, ik zet mezelf ook graag op de lijst.

Mooie onverwachte keuze Marnixmoed!

marnixmoed
Bram95
R_B
Cav
Knoopje413
Patrick010
xfactory
Robinj
Kouco
H-Dirk
EddieC
Tijdspraak
Roland1982

1 like

Of nog leuker, je spreekt samen af met de volgende op de lijst. Erg leuk om leden te ontmoeten onder het genot v n drankje.

En vergeet de regel niet om bij ontvangst n overzichtsfoto vd inhoud te maken. Er raken anders helaas wel eens dingen verloren.

1 like

Nee heb je, ja kun je krijgen dacht ik. De brutalen hebben de wereld. En nog zo wat tegeltjes wijsheden. Ik besloot t ze net als de eerste keer gewoon te vragen of t 1 en ander mogelijk was.

Zeker hele aardige mensen. Ik weet niet of ze eerder collabs hebben gemaakt, maar weet wel dat ze regelmatig binnen hun lijnen limited editions maken. Dus n HFLE zou denk ik wel tot de mogelijkheden kunnen behoren.

1 like

Ik denk wel voor meer mensen n unicum. En t leuke is dat deze dus zowel Damascus als meteoriet heeft. Dubbel de moeite waard om eens uit te proberen.
En sommigen hebben misschien wel al eens n meteoriet gehad, maar nog geen Damascus en vice versa.

Ik moet bekennen dat ik over dit model icm meteoriet als Fiffer heb zitten twijfelen. Ik vind m nl erg mooi met die integrated bracelet.

Maar uiteindelijk besloten t niet te doen, omdat ik vermoed dat de band verstellen niet voor iedereen even makkelijk is. Dan is n siliconen of leren bandje praktischer als Fiffer.

1 like

Leuk weer hoor, zo’n uniek horloge als fiffer!

marnixmoed
Bram95
R_B
Cav
Knoopje413
Patrick010
xfactory
Robinj
Kouco
H-Dirk
EddieC
Tijdspraak
Roland1982
Boer96

1 like

Het is t alleroudste meteoriet wat op aarde is gevonden. Miljoenen jaren ouder dan onze planeet.

1 like

Misschien wel weer handig om v begins af aan de nummering bij te houden, zodat we kunnen zien bij hoeveel mensen ie al langs is geweest. De Turtle al bij meer als 150!
En handig om te vingertje te gebruiken om bij te houden bij wie ie momenteel is.

1 marnixmoed :point_left:
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413
6 Patrick010
7 xfactory
8 Robinj
9 Kouco
10 H-Dirk
11 EddieC
12 Tijdspraak
13 Roland1982
14 Boer96

2 likes

Wat een horloge. :exploding_head::sweat_smile:
Ik zet mezelf er graag bij!
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413
6 Patrick010
7 xfactory
8 Robinj
9 Kouco
10 H-Dirk
11 EddieC
12 Tijdspraak
13 Roland1982
14 Boer96
15 wimm5

1 like

Ik probeer telkens met iets aparts te komen, om ieder met iets nieuws kennis te laten maken en hopelijk positief te kunnen verrassen.

2 likes

Beetje buiten mn gangbare paden, maar dat sprak me bij dit horloge juist zo aan.

1 like

Mijn impressies vd afgelopen tijd met de Fiffer 2026: Revelot R10 GMT Admiral Damascus Meteorite Storm Unique Piece (n hele mond vol :p)
Hoe kunnen we em afkorten? De AdDaMeStUnPi? Adamestup? Nou ja, ik noem m voorlopig maar gewoon de Revelot :wink:

Wel, ik heb even mogen genieten van dit bijzondere horloge. Het idee voor deze Fiffer ontstond doordat ik zo gecharmeerd was v mn eigen exemplaar. Normaal gesproken hou ik v wat meer… zeg maar egale horloges, met bv n rustige wijzerplaat, geen drukke kleurtjes, geen rare figuurtjes, enz. Maar bij dit horloge vond ik t allemaal em juist zo leuk maken. En door de vele details blijf ik er regelmatig naar staren. Ik wilde deze ervaring graag met jullie delen. En zo begon de quest.

Hier de 2 naast elkaar gebroederlijk naast elkaar.

De wijzerplaten van de oudste ooit gevonden meteoriet doen me denken aan abstracte kunst. Ik kan er telkens naar kijken en elke keer weer iets nieuws ontdekken. Een detail die me niet eerder is opgevallen. Een glinstering die net weer anders valt. Of me juist wederom verliezen in bepaalde vormen, lijnen en vlakken die me aan blijven trekken. Als t ware je n klein schilderijtje om de pols heb zitten, die je elke keer intrigeert en waar je geen genoegen v kunt krijgen.

En de Damascus lijnen doen me denken aan vloeiende lijnen in abstracte kunst.

Deze Revelot heeft dan ook n hoop details om te ontdekken. Zo vind ik, wat ik maar even de ‘Ninja Ster’ noem, erg grappig. Punten waar vermoedelijk t metaal gebogen werd. Je vind ze op meerdere plekken.

Sommige zijn goed verborgen en vielen me pas later op.

Vind jij er meer? :wink:

Ook de gesp en doorn zijn v Damascus staal.

Op de Storm zijn ook de bezel en de kroon gemaakt van Damascus staal met fraaie vormen erin. Waar alle andere versies n knurled (weet iemand de Nederlandse term?) lunette en kroon heeft, zijn ze bij de Storm anders gevormd, waardoor de patronen vh Damascus materiaal beter tot zn recht komt.

De gesigneerde kroon is voorzien v lume, waardoor ie in t donker oplicht.

Het achterdeksel heeft n mooie embossed gravure v n vortex. Door de 3D diepte doet t me beetje aan n fossiel denken. Uiteraard ontbreekt ook nu weer t motto Flipper It Forward niet.

De combi v Damascus staal en n meteorieten wijzerplaat vond ik erg complementair, waardoor ik enige tijd op zoek was naar zo iets. Vraag om hulp naar n beschikbaar exemplaar bood zowel hier als op WUS en webshops helaas geen uitkomst.
Ik besloot mn stoute schoenen maar weer eens aan te trekken en bij Revelot aan te kloppen. Gelukkig konden zij me wel helpen en kwamen we uit op dit unieke horloge voor ons forum.

Hier nog maar n plaatje v zo n verbogen detail. Die lijntjes zitten werkelijk overal.

Het horloge vind ik erg fijn dragen. Ook n niet hele forse pols kan m imho makkelijk hebben. Hij is natuurlijk niet de dunste, maar dat past ook wel bij n stoer duikhorloge.
De tijd houdt ie redelijk bij. Loopt bij mij ietsjes voor, maar niet storend veel.
Wat alleen met mijn slechte oogjes wat minder is, zijn de uur indexen. In t donker zie ik de 4 grote punten wel, maar de kleintjes niet of amper. Dat komt de afleesbaarheid in t donker niet ten goede. De lume zelf vind ik wel okay. Ontspiegeld saffierglas is natuurlijk ook fijn. En de keramische lunette blijft zn kleur behouden.
Wat wel jammer is dat t metaal makkelijk krast, wat de lijnenspel kan verstoren. Ik hoop dat ie nog lang netjes blijft, maar de eerste haarlijn krasjes op de gesp heb ik er al op zitten. Ik denk dat als ze n lagere grade titanium zouden gebruiken, die zelf voor patina zorgt, dat t minder krasgevoelig zou zijn én goed de grijze look v marine schepen nabootst.

Ik heb er nog n extra bandje bijgedaan. De oranje matcht met de oranje elementen op t horloge. Persoonlijk vind ik de witte er beter bij passen. Die witte streep ivm dat donkerblauwe geven me er n Adidas trainingspak vibe bij…

Maar genoeg geratel v mijn kant: t is de hoogste tijd om afscheid te nemen v deze Fiffer en dr n behouden vaart te wensen (pun intended) naar haar toekomstige bestemmingen.
Ik moet bekennen, t doet me n beetje pijn en ben n beetje jaloers op jullie. Ik vind namelijk de wijzerplaat met de fijnere lamellen mooier dan mijn exemplaar. Ook glinstert ie ook veel meer en makkelijker, terwijl ik bij de mijne er veel moeite voor moet doen om em in de juiste hoek te krijgen.
Hier n plaatje vd betoverende glinsteringen. Alsof bij n warme zomerse dag het zonlicht op de golven weerkaatst en voor verblindende schitteringen in de eindeloze zee zorgt…

Doch, t plezier die jullie er hopelijk mee zullen hebben is t me allemaal waard. Geniet er de komende tijd van!

En ter afsluiting nog maar eens de 2 sfeer filmpjes voor degenen die ze gemist hebben.
Eentje over de design inspiratie vh model die gebaseerd is op de LCS marineschepen. Zie de wijzers die t silhouet ervan hebben. En de vlakke kanten vd kast doen denken aan de romp v stealth schepen.

Het lume spel dat iets weg heeft v n radar.

En nog n filmpje over t gebruikte materiaal v Damascus staal.

16 likes

Super gaaf en na de uitleg van @marnixmoed zet ik mezelf ook heel graag op het lijstje erbij

2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413
6 Patrick010
7 xfactory
8 Robinj
9 Kouco
10 H-Dirk
11 EddieC
12 Tijdspraak
13 Roland1982
14 Boer96
15 wimm5
16 watches4life

1 like

Ik zet mezelf ook op de lijst. Ben benieuwd Marnix :grin:
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413
6 Patrick010
7 xfactory
8 Robinj
9 Kouco
10 H-Dirk
11 EddieC
12 Tijdspraak
13 Roland1982
14 Boer96
15 wimm5
16 watches4life
17 Plees

1 like

Het beeld van een radar met het geluid van een sonar :crazy_face:
Wel een mooi horloge :+1:
En een erg leuk initiatief!

1 like

Oh ja, helemaal vergeten, maar wel de hele tijd in mn hoofd is blijven hangen. Namelijk nog 2 minpuntjes.

Het embossed achterdek wel is mooi om te zien, maar zorgt wel makkelijk voor ophoping v vuil. Dat kan met name in de warme maanden irriteren.
Vooral op mn zwarte DLC achterdeksel is dat goed zichtbaar. Ik reinig t met n ouwe elektrische tandenborstelkop en wat lauw water.
Persoonlijk prefereer ik daarom meestal n glazen achterdeksel. Behalve dat ik n blik op t uurwerk (hoe basic ie ook mag zijn) leuk vind, blijft dit ook makkelijk schoon.

Verder vind ik t jammer dat de laatste siliconen keeper geen uitstulping aan de binnenzijde heeft wat in n gaatje vd band past om em op zn plek te houden. Ideaal zou dan de gaatjes en de doorn ook wat breder zijn.
Maar nu glijdt hij dus makkelijk naar binnen toe en heb je n flabberend bandje op t eind. De eerste keeper zit wel stevig gefixeerd.
De bandjes hebben wel quick release, waardoor wisselen makkelijk gaat. Maar geen lugholes, dus oppassen als je er n aftermarket (metalen) band op wilt zetten.

7 likes