Komt goed hoor
Ik kan deze enorm aanbevelen. Draagt fors maar toch aangenaam.
Ontvangen! Ik ga alvast op zoek naar de oorspronkelijke doos
Komt goed hoor
Ik kan deze enorm aanbevelen. Draagt fors maar toch aangenaam.
Ontvangen! Ik ga alvast op zoek naar de oorspronkelijke doos
En we gaan weer vrolijk door. @wimm5 alvast bedankt voor de goede zorgen en het versturen.
1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 Stratos
23 Bugs3
24 Wimm5
25 Chlorophyl
26 Piede
Ik wil deze ook wel eens proberen.
Gr.
Arjan
Je staat op de lijst. @mbw123
1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 Stratos
23 Bugs3
24 Wimm5
25 Chlorophyl
26 Piede
27 mbw123
1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Stratos
22 Bugs3
23 Wimm5
24 Chlorophyl
25 Piede
26 mbw123
Mijn naam stond er dubbel in… gecorrigeerd.
Zijn er nog recente foto’s van dit horloge?
Die zal ik straks even maken voordat ik hem verzend. Stuur me even een PB met je adresgegevens dan gaat ie morgen jouw kant op.
Nog even een laatste foto.
Ik heb hem eigenlijk te weinig om gehad de afgelopen weken. Enthousiast begonnen om de Jubilee op maat te maken kwam ik erachter dat de bandpennen van al het bandengewissel behoorlijk naar de gallemiezen waren. Daar heb ik er dus wat van besteld en bijgevoegd. Nu is het weer wat fijner banden wisselen. Eigenlijk zit hij voor mij alleen fijn op de metalen bracelet ivm het gewicht. Alhoewel het een flinke klomp is draagt hij verrassend fijn.
Leuk om weer even om te hebben maar het origineel gaat er niet komen. Mijn ideale maat ligt toch wel rond de 40mm of kleiner. Ik heb een Turtle die kleiner en lichter draagt maar die doe ik dus ook bijna niet om.
Het setje gaat dus naar de volgende op de lijst.
Veel plezier ermee @Piede!
De Heimdallr is goed gearriveerd. Bedankt @Chlorophyl!
Zitten spelen met de banden en ik deel de mening dat ik het gezien het formaat op staal het fijnste vind. De andere banden zijn het allemaal niet voor me.
Vreemd genoeg vind ik het horloge niet te groot, in tegenstelling tot bv mijn ex-Sumo die ik jaren gedragen heb en twee jaar terug nog eens kocht maar direct veel te groot vond. Dit gaat volgens mij nog best aardig
Hier nog zij aan zij met de Citizen duiker die ik vandaag droeg. Scheelt helemaal niet zoveel
De Marinemaster is absoluut een groot en dik horloge en ik ga de komende twee weken ervaren wat ik er echt van vind
Ik heb em tot nu toe elke dag omgehad en ik ben echt onder de indruk van het horloge! Of ik ooit het geld wil betalen voor een Seiko Marinemaster betwijfel ik maar ik schat de kans reëel in dat ik een eigen hommage wil toevoegen
Ik blijf die MM300 een prachtige duiker vinden. Deze heimdallr komt daar behoorlijk goed bij in de buurt.
Laatste foto. Het mag duidelijk zijn dat ik overtuigd ben
De volgende, en voorlopig laatste in rij is @mbw123. Ik stuur je een bericht!
Ik doe ook graag mee! Begin de echte MM300 steeds interessanter te vinden na het zien van een aantal reviews.
De Heimdallr verblijft nu, dag en nacht, ruim een week om de rechterpols (ik ben linkshandig dus op advies mijn moeder ruim 46 jaren gelden bij mijn eerste horloge “ je horloge moet rechts”).
Zoals gevraagd bij een fiffer “hoe zijn de ervaringen ?”
Zodra het pakje binnen was : uitpakken, kijken even voelen en gelijk maar om de pols, blijkbaar heeft Piede ongeveer dezelfde pols omtrek want de band hoeft niet versteld te te worden. De rest van alle extra’s aan banden, een boekje van Staut (wat moet ik hiermee ?) en tasjes met tekst Prospex heb even bekeken en zo weer in de doos gestopt. We houden het gewoon bij de jubilee band. Na een dag bedenk ik mij, ik heb nog een Sharkmesh 20 mm wellicht even leuk om te proberen. Band opgezocht, gereedschapjes gepakt en eens kijken of dit staat….helaas de pushpins zijn veel te dik voor de sharkmesh dus weer ff pielen om de jubilee terug te zetten. Dus defintief geen banden geswapt , heel even nog gedacht aan aan Nato maar de “dikste” Nato die ik heb is 22mm breed.
Ondanks dat het horloge een “grote jongen” is draagt het echt geweldig met een polsomtrek van 18,5 cm. Zoals al vaak geschreven komt dit door het ontwerp van de kast (loopt schuin weg) in combinatie met de toegepaste band van 20 mm i.p.v. 22 mm wat je zou verwachten bij dit formaat. Daarnaast lijkt alles gewoon te kloppen, prima lume, goed contrast tussen de diepe zwarte plaat en wijzers die ook weer goed van formaat zijn. Dit is horloge heeft een overeenkomst met mijn “oude auto” van het merk Mercedes-Benz uit 2de helft van de jaren 70 (al 21 jaar in mijn bezit). Over het ontwerp is nagedacht en gemaakt om de gebruiker te dien en het comfortabel te maken. Daarom nog even een foto met het horloge om “de Ster”
.
Dus als deze homage al zo goed is dan moet het origineel echt geweldig zijn als de reviews moet geloven. Tja, dan komt de vraag zou je een originele Seiko MM300 kopen? Even gekeken wat is prijs van zowel een nieuwe of mooie 2de hands .
Een 2de hands kost ongeveer 2000 euro (deze week kwamen er 2 in blauwe gedeelte voorbij, 1 wisselt er snel van eigenaar) en een nieuwe heeft de prijs van 3200 euro. De 2k kan ik wel missen maar het is mijn zuinige gedachte die mij weerhoud om zoveel geld uit te geven aan een horloge. Tot nu toe is het meeste wat ik heb uitgeven aan een horloge ruim 900 euro. Voor de restauratie van een Omega seamaster Cosmic 2000 uit 1973, vanwege de emotionele redenen.
Kort samengevat is de Marine Master een prachtig horloge welke vanaf nu op de wenslijst staat als we de hoofdprijswinnen in de staatsloterij. Wellicht dat ik binnenkort een homage van Heimdallr of Proxima aanschaf. Nu nog een paar dagen genieten dan gaat hij Heimdallr door naar Batossai.
Mijn dank aan SSFS voor beschikbaar stellen van deze homage, dit heeft mij overtuigd als ik ooit ruim in de Euro’s kom te zitten dat het “merk met de kroon” niet beste keuze is voor een “duiker” en dat je dan nog geld overhoud voor een andere leuke model. Nog even een foto van de collectie homage’s en de Omega.
Leuk om te lezen!!
Net afgesproken met @mbw123 om de Fiffer over te dragen. Leuk om zo ook weer een forumlid te leren kennen dus dat is ook leuk.
Het horloge is in ieder geval het uiterste van wat ik vandaag om had :
Was inderdaad een leuke korte samenkomst met @batossai. Nu voelt mijn pols weer “leeg”.
Nu afwachten of ik heimwee krijg naar MM300 .
Who’s next?
Toch heimwee…naar de MM300…
Op Mp een Proxima Scubamaster gekocht voor één 30ste van de prijs van een originele Seiko.
Nu nog dikke “spring bars” en een “ratcheting clasp” kopen.
Dan “zomerklatser” gereed voor vakantie.