Fiffer Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster

Hallo allemaal,

Vandaag werd ik door @Jason_Nash gewezen op het prachtige fenomeen dat door @marnixmoed is begonnen en Fiffer wordt genoemd. Ik had er nog nooit van gehoord :joy:.

Ik ben sinds kort in het bezit van een Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster. Een clone/copy/homage van de Seiko Marinemaster MM300. Ik had dit horloge een tijd geleden besteld met het idee dat het me een beeld kon geven of de echte MM300 wat voor mij zou zijn. Helaas bleef de Heimdallr ergens hangen in het postsysteem en heeft het maanden geduurd voor ik hem had. In de tussentijd heb ik een echte Seiko Marinemaster aangeschaft (beste aanschaf ooit). De Heimdallr is nu dus toch binnen gekomen en direct overbodig geworden. Omdat het wel een goed horloge is om uit te vinden of de echte MM300 wat voor je is (zelfde looks en afmetingen) had ik het idee om hem te gaan uitlenen aan forumleden die zich dit aan het afvragen waren.

Maar Fifferen is eigenlijk veel leuker! En op deze manier kan hij ook bij de MM300 twijfelaars terecht komen.

Verwacht met dit 170 euro kostende horloge geen hoogstaand stukje techniek om je pols te proberen. Het is wat dat betreft totaal niet zoals de Seiko, echter voor de prijs is het wel een leuk klokje. Saffier, keramische insert, NH35, een mooie wijzerplaat en redelijke lume zorgen toch voor een leuke ervaring. De 90 kliks bezel is echt waardeloos. Ik heb er helaas de verkeerde metalen band bij gekregen. Het is de jubilee geworden ipv de seiko kloon. Deze zal ik meeleveren. Daarnaast komt hij met een MM300 rubberen band (niet origineel maar geeft wel hetzelfde idee).

Volgens de traditie kunnen geïnteresseerden zich hieronder melden en gelden hier dezelfde
“Regels” als bij de andere fiffers. Het enige dat ik zelf toevoeg is dat als niemand het horloge meer wil, hij weer naar mij gestuurd wordt zodat ik hem daarna misschien weer naar een andere geïnteresseerde kan sturen mocht deze zich later melden. Ik hoop uiteraard dat dit niet nodig zal zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Wie is de eerste??

35 likes

Ik ben wel heel benieuwd stiekem! Zet mij maar op de lijst :slight_smile:

1 like

Leuk hoor! Ik wil hem ook wel een keer passen.

1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl

1 like

Leuk! Ik zet mezelf graag op de lijst maar wacht daar nog even mee tot ik weer terug ben van vakantie

1 like

Top, heel graag op de lijst
1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc

1 like

Wat gaaf dat je meedoet met dit initiatief. Forum spirit :muscle::muscle::heart::heart::heart:

1 like

Leuk! Kopieer even de lijst en zet jezelf erop zodat het overzichtelijk blijft!

1 like

Mooi dat er animo voor is! Ik heb @stefanodibosso een pm gestuurd. Als hij wil aftrappen stuur ik het horloge deze week nog naar hem toe.

Lijst tot nu toe:

1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 ?

Wil je erbij? Kopieer even deze lijst en zet je eigen naam onderaan erbij.

Lijst tot nu toe:

  1. Stefanodibosso
  2. Chlorophyl
  3. Williamc
  4. Jart
  5. LastGentlemen
2 likes

Coole fiffer, zou 't leuk vinden 'm ook eens voorbij te zien komen :beers:!

Lijst tot nu toe:

  1. Stefanodibosso
  2. Chlorophyl
  3. Williamc
  4. Jart
  5. LastGentlemen
  6. Naut
1 like

Leuk initiatief @SSFS!

Ik doe graag mee :grin:. Wil ook wel eens weten of zo’n mm300 kast wat voor mij is.

  1. Stefanodibosso
  2. Chlorophyl
  3. Williamc
  4. Jart
  5. LastGentlemen
  6. Naut
  7. Crisis
1 like

I’m in! :grin:

  1. Stefanodibosso
  2. Chlorophyl
  3. Williamc
  4. Jart
  5. LastGentlemen
  6. Naut
  7. Crisis
  8. ElderRuwy
1 like

Leuk! Ik doe graag mee. Heb dezelfde overweging gehad; koop ik een Heimdallr om te kijken of het wat is of niet?

  • Stefanodibosso
  • Chlorophyl
  • Williamc
  • Jart
  • LastGentlemen
  • Naut
  • Crisis
  • ElderRuwy
  • Matthijs
1 like

Leuk!

  1. Stefanodibosso
  2. Chlorophyl
  3. Williamc
  4. Jart
  5. LastGentlemen
  6. Naut
  7. Crisis
  8. ElderRuwy
  9. Matthijs
  10. Mipnick
1 like

Leuk initiatief! Top dat je hem rond laat gaan.
Zelf heb ik geen interesse maar ik vind het weer een mooi stukje forum spirit :muscle:t3:

2 likes

Leuk hoor, ik doe mee !

1 like

Leuk initiatief @SSFS, tof dat je het hebt dooorgezet!
Zelf wil ik niet weer in de verleiding gebracht worden tot aanschaf van een nieuwe horloge, dus ik sla hem zelf over :smiley:

1 like

Ah, jij SLAat hem over @Jason_Nash ?


Padum, tssjj.

4 likes

@Mipnick

3 likes