Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Seiko en Oris verkopen en koop een Omega SMP 300M

8 likes
Seamasters in de strijd
  • De Omega Seamaster staal 43.5 In blauw
  • De Omega Seamaster titanium 43.5 in grijs

0 stemmers

1 like

Zou hem gewoon op staal kopen en de blauwe band erbij nemen

1 like

Seiko Marine Master 300 SLA023J

Doxa Sub300T Caribbean

• Seiko Marine Master 300 SLA023J
  • Doxa Sub300T Caribbean

0 stemmers

2 likes

Ik heb de Marine master nooit begrepen met die rare kleine wijzerplaat. Kleur ziet er trouwens wel fenomenaal uit

2 likes

Misschien moet je dan je naam eens zetten op deze fifferlijst. Wie weet begrijp je het daarna dan wel :stuck_out_tongue_winking_eye:. https://www.horlogeforum.nl/t/fiffer-heimdallr-sharkmaster-marinemaster/336860

1 like

Kom hem maar eens passen😁 dan ben je gelijk om.

2 likes

Bij beide weet je in ieder geval zeker dat iedere rit spannend is…

Of je met een werkende motor thuis komt :sweat_smile:

1 like

Wauw😂

1 like

Flauw grapje :kissing_heart: beide tof op hun eigen manier…

1 like

Grappig genoeg presteren zowel Ducati als HD qua betrouwbaarheid beter dan een willekeurige BMW motor, maar als je iets wilt rijden wat het steeds maar blijft doen, ook als je ze van een flatgebouw af gooit en op gebruikte frituurolie laat rijden, moet je een Japanner hebben.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als die survey van betrouwbaarheid KTM en Husqvarna mee zou nemen, want ik heb het vermoeden dat BMW plots niet meer het slechtste merk in de motorenbranche zou zijn. :slight_smile:

Dat gezegd hebbende, Harley zou er goed aan doen om iets minder geluid te produceren, en eens een motor te maken met soepele rem- en koppelingshandels. Om nog maar te zwijgen van een slipper clutch.

Maar goed, in deze video wordt uitgelegd waarom HD rijders en liefhebbers van Japanners/Ducs/Triumphs/KTM’s/BMW’s elkaar nooit gaan begrijpen:

Elke skin diver met gebold glas is mooier dan elke moderne duiker. Ik zou ze allebei verkopen om een Oris Sixty Five Momotaro terug te kopen, maar de BB58 doet het ook uitstekend.

8 likes

• Longines chronometer
  • Seiko presage sharp edge GMT
  • Anders namelijk…

0 stemmers

2 likes

Is dat dezelfde als deze?
image

Datum hier vind ik mooier. Zonder datum zou hij nog mooier zijn.

1 like

Is dezelfde alleen 40 mm ipv 42.

2 likes

Thanks. Ik vind persoonlijk die halve 3 daar niet zo mooi. Zou dan dus voor de 40mm gaan.

3 likes

Ik denk dat een Tissot Gentleman gaver is.

Longines vind ik mooi, maar die afgehakte 3 is echt onwijs lelijk

3 likes

Pffff… Ik heb al een Oris 65, maar iedere keer als deze nieuwe seamaster voorbij komt dan blijf ik even verlekkerd kijken. Wat een gaaf ding is dat, maar ook behoorlijk aan de prijs (voor een horloge dat ik zonder veel zorgen in mijn vrije tijd wil dragen).

5 likes

Tudor BB58 al overwogen als horloge tussen beide in?

• Ex BB58 terug kopen
  • Huidige BB36 houden

0 stemmers

Of Zenith skeleton ( grail materiaal) :star_struck:
Rolex is mijn merk niet :no_good_man:

2 likes

Ja, zeker met ook lagere prijs en de vastheid ervan in het achterhoofd. Ik sluit niet uit dat er ooit een BB58 komt, maar denk niet dat die zal blijven.

Qua looks is die nieuwe seamaster meer mijn smaak en m.i ook meer bijzonder. Er zal vast ooit een Tudor komen, maar komend van Damasko zal dat eerder de Pelagos zijn mits Tudor stopt een hele psalm van 4 regels op de wijzerplaat te plaatsen (incl ‘‘rotor self-winding’’).