Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Hier is een aftermarket kast en band van de spb185

Plaat is te bestellen, wijzers ook.

Uurwerk NH35

Klaar is Kees.

@Proenski

Nice!

Knurled bezel?
Kan je hier meer foto’s van plaatsen?

Zijn al onderweg :smiley:

Bedankt voor de link. Ik heb deze gepast. Iets groter maar zelfde kastvorm:

Ben nog niet helemaal overtuigd van het schuin weglopen van de zijkant van de SPB187J1

Hoezo? Dat maakt hem veel fijner op de pols!

Nachtje over slapen en misschien de gok wagen.

Dat is precies hetgeen wat maakt dat een groot horloge comfortabel kan dragen. Deze Fiffer was fors, maar droeg best prima door de aflopende zijden. (De Citizen NY reeks en Seiko mini turtle dragen ook erg goed om dezelfde reden)

Let maar even niet op de walgelijke roze band… :sweat_smile:

Een mini turtle en NY van internet:


Dit dus :point_down: :slight_smile:

Voor mij is een groot pluspunt als een horloge deze eigenschap heeft. :+1:

Thanks voor de heads-up…
Kan je de volgende keer meer blanco regels tussen voegen?

Ik kan natuurlijk ook een SPB187 bestellen en tzt de wijzerplaat wisselen :upside_down_face:

Ben je veel meer kwijt, zou ik niet doen.

Verhoogt het draagcomfort aanzienlijk…

Yup

Ooit, heb ik niet zo in het archief zitten en ik loop hopeloos achter met mijn foto’s :blush:

Ik snap je punt, aangezien die er dan minder strak uit ziet. Echter, door die aflopende lugs zit die geweldig om je pols.

@Mipnick

Is dit qua kwaliteit een beetje vergelijkbaar met Namoki / DLW / watch & style ?
Of komt het zelfs uit dezelfde fabriek?

Hangt er vanaf, deze niet maar er is er een met saffier meen ik. Je kunt ook een mm300 kast op namoki bestellen, komt op t zelfde neer.

Volgens mij kiert en giert dit aan alle kanten… Ik zou me hier niet aan wagen maar het kan er leuk uitzien zo in het voorbijgaan

Meeste wat ik van Ali heb besteld was dezelfde kwaliteit als Namoki. Je moet er echter wel de parels tussenuit vissen.

3 likes

Precies, en dat kun je op voorhand niet weten dus ik blijf ver weg van ome Ali tenzij iemand me voorgaat en goede kwaliteit kan bevestigen.

1 like

Ik koop doorgaans alleen als er reviews bij zitten met foto’s. Alles passend maken lukt me altijd wel.

1 like

Test je ook op waterdichtheid?

1 like

Nee, ik zorg dat alles heel stevig vast zit en op de correcte manier bevestigd zit. Casebacks gaan net zo hard vast als oem bij mij, glazen zitten kaarsrecht dus kan ook niet mis zijn en de kroon ligt buiten invloed van de modder.

Bij mij moeten ze de 100 meter wel (gegarandeerd) halen.

Dan moet je gewoon testen