Ik begrijp dat je hier (op een overigens erg betuttelende/denigrerende wijze) een poging doet om de fake/hommage discussie weer op te rakelen?! Gewoon niet doen.
Of Heimdallrs, proximas, of whatever. Daar waar degene die het draagt gelukkig van wordt. Het zou mooi zijn als iedereen de echte Marinemaster zou kunnen halen maar de realiteit is anders.
Mensen lezen waar ze op gefocust zijn; dit keer heb je het wel echt verkeerd (blijkbaar raakte ik je fake-hommageknopje ). Ik ben helemaal niet zo tegen hommages. Ik heb er zelf. Persoonlijk vind ik ze leuker als ze niet proberen een 1 op 1 kopie te zijn, maar je kan niet alles hebben. De gaafste hommage tot nu toe vind ik de Steinhart Ocean vintage gmt.
Oh ja! Jouw toon kan wel een beetje minder fel hoor. Veel plezier hier.
Zodra er woorden als spelen/blijkbaar gewaardeerde/fake/spielerei/oefenen gebruikt worden in zo’n klein stukje komt dat op mij over als denigrerend en kleinerend. Mensen die er serieus aan denken om deze of een andere hommage te kopen lijken zo weggezet te worden alsof ze iets minderwaardigs om hun pols willen.
Valt denk ik wel mee. Je kan op heel veel manieren een boodschap overbrengen. Iets in de vorm van: “leuk dat deze hommage jullie kennis laat maken met……… “ brengt een veel neutralere boodschap en is leuk om te lezen.
Dat knopje heb ik zeker! Maar het ligt dus vaak aan de totale tekst of deze wordt ingedrukt.
Dacht dat ik het toch redelijk netjes en respectvol had gehouden. Ik denk dat:
Hier ook van toepassing is
Anyways……… Duidelijk misverstand van beide zijden. Mooi dat we dat hebben opgehelderd.
@SSFS bedankt voor deze mogelijk.
Het was me een waar genoegen deze te mogen proberen.
Voor mij gaat het hem niet worden.
To much voor mijn 17cm pols een watch collega van mij heeft hij wel direct weten te overtuigen.
Ik zal de strap waar ik de meeste twijfels bij had mee sturen, misschien weet hij iemand anders we te overtuigen.
Ga ik er ook eentje halen in de vorm van zijn Seiko mm300 broer…?
Nee, dat niet. Want ik vind dit horloge net iets te groot en chunky.
Heeft dit horloge mij getriggerd om op zoek te gaan naar een mooi alternatief…?
Jazeker, ik ben al een dag of wat aan het gluren naar zijn kleinere Seiko broertje… de Seiko Prospex Diver’s 1968. Dus wie weet komt die er ooit nog eens.
Ik denk dat ik deze fiffer dit weekend ga doorsturen.
Nou wordt ik toch een beetje bang voor wat ik ga ontvangen…
Aan de andere kant geeft het wel vertrouwen dat men zo voorzichtig om gaat met een Fiffer. #FaithRestored
Ik was aangenaam verrast door de afwerking en de maat. Ondank dat het een dikkertje is met 15mm is hij toch heel erg draagbaar. De vorm van de kast zorg ervoor dat je er geen last van hebt. De lug-to-lug maat is ook heel acceptabel.
De Jubilee past er minder goed bij dan een Oyster maar is wel de enige band (die er bij zit) die het horloge in balans houdt. Bij de andere banden is het gewoon topzwaar. Ik zou hem dus altijd op staal dragen. Nato gaat denk ik helemaal niet of heel strak.
Dit is voor mij wel een ideale vakantiebeater. Ga ik hem kopen? Misschien wel een keer ja. Of zo’n mooie mod die ik nu vaak voorbij zie komen. Ga ik ooit een echte MM300 kopen. Nee, die kans is niet groot. Hij zou te weinig draagtijd krijgen en dat vind ik zonde van de aanschaf.